A háztartások elsősorban a sportruházaton spóroltak, kiegészítőkből viszont több fogyott. A cipő szegmens esetében a szülők nem a gyermekeken, hanem saját magukon spóroltak, hiszen a gyermekcipők iránti kereslet csak kismértékben esett vissza – állapítja meg a GfK Hungária Piackutató Intézet FashionScope című tanulmánya.
A 2008 utolsó negyedévében kirobbant, reálgazdasági recessziót előidéző hitelválság erőteljes hatást gyakorolt a magyar kiskereskedelem 2009 első félévének teljesítményére. Jelentősen romlottak a makrogazdasági mutatók, negatív kép rajzolódott ki a fogyasztási hajlandóságot mérő indexekből, és érzékelhetően hanyatlott a kiskereskedelmi forgalom is.
2009 első félévében a fent említett hatások már a napi fogyasztási cikkek piacán is 1 százalékos értékbeli csökkenést idéztek elő, ám a ruházati piacon még ennél is erőteljesebb volt a visszaesés. A GfK Hungária FashionScope című tanulmányának – amely, folyamatosan monitorozza a teljes hazai ruházati és cipőpiac helyzetét – legfrissebb eredményei szerint a ruházati piacon bekövetkezett közel 13 százalékos értékbeli csökkenés egyértelműen annak tulajdonítható, hogy a fogyasztók jóval kevesebb ruházati terméket vásároltak.
Míg 2008 első hat hónapjában átlagosan 37 darabot, addig egy évvel később mindössze 32 darabot. A magyar háztartások leginkább a sportruházaton spóroltak, de felsőruházati termékből, alsóruházati termékből és cipőből is kevesebb került a kosarakba. Ez utóbbi szegmensben a jelek szerint nem a gyermekeken, hanem saját magukon spóroltak a szülők.
Ezt támasztja alá, hogy jóval kevesebb női mindennapi lábbeli és férfi sportcipő fogyott, miközben a gyermekcipők iránti kereslet csak kis mértékben esett vissza. Többet adtak el azonban a különböző kiegészítőkből: a válság idején minden ötödik háztartás vásárolt ilyen terméket az első félévben, átlagosan 6 200 forintért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.