A két, nagyjából 70 méter magas szerkezetet három nap alatt állítják fel, teherbírásuk nagyjából háromszorosa egy átlagos toronydarunak (a gémek végén több mint 6 tonna). A repülőtéren használt toronydaruk másik különlegessége, hogy a Légiközlekedési Hatóság biztonsági útmutatása alapján egyedi festést és világítást is kaptak, hiszen ködben és éjszaka is messzire kell látszaniuk a pilóták számára.
A különlegesen nagy teherbírású, Magyarországon egyedülálló darukra azért volt szükség, mert a SkyCourt hatalmas, 70 méteres fesztávolságú acélelemeit csak így lehet a helyükre emelni. A kettes terminál indulási szintjéhez vezető híd alatt ezek az elemek egyszerűen át sem férnének. Október végéig még további két, kisebb daru is érkezik. A speciális eszközökre várhatóan 2010 májusáig lesz szükség, amíg a SkyCourt szerkezete elkészül, ezt követően a berendezéseket elbontják és elszállítják a szakemberek.
A repülőtér modernizációját szolgáló Bud Future program egyik legfontosabb és leglátványosabb eleme a SkyCourt, vagyis Égi Udvar elnevezésű terminálépület felépítése. Ennek révén kényelmesebbé és gyorsabbá válik az utazás, Magyarország pedig egy emblematikus épülettel gazdagodik, amelyre mindenki méltán büszke lehet.
A SkyCourt megépítését a szegedi központú KÉSZ Építő Zrt. nyerte el közbeszerzési eljáráson, összesen mintegy 200 millió euró, azaz mintegy 54 milliárd forint értékben. Az új SkyCourt egyes elkészült részeit a tervek szerint már 2010 végén birtokba vehetik az utasok. A beruházás 40 ezer négyzetméternyi új utasforgalmi alapterület megépítését valamint 55 ezer négyzetméternyi meglévő épületrész teljes felújítását jelenti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.