Napjainkban számos munkáltató és munkavállaló között rendült meg a bizalmi viszony a bérek és előléptetések befagyasztása, a toborzás visszaszorítása, az oktatási költségkeret megcsonkítása, a nyugdíjprogramokat érintő változások és a mindezt „eladni” próbáló gyenge vállalati kommunikáció miatt. Ezzel szemben akadnak olyan cégek is, akik a kevesebből többet kihozva, a bizonytalan foglalkoztatási környezet ellenére is fejlesztik munkavállalóikat.
A két eltérő stratégia próbája a felfutás időszaka lesz, amikor a gazdasági válság alatt hozott HR döntések elkezdik éreztetni hosszú távú hatásukat és megmutatkoznak a jó képességű munkavállalókért folytatott harc nyertesei és vesztesei.
„Azokból lesznek győztesek, akik mindvégig hajlandók voltak anyagi áldozatokra munkavállalóik érdekében és új lehetőségeket kínáltak dolgozóik számára. Némelyik angol szupermarket-lánc esete remek példa arra, hogy megéri merész személyzeti döntéseket hozni, hiszen így sikerült különböző ágazatokból, minden szintről átcsábítaniuk a legjobban teljesítő kollégákat, ezáltal gondoskodni tudtak a vezetői utánpótlásról” – mondta Michael Rendell, a PricewaterhouseCoopers Humán Erőforrás Szolgáltatások részlegének globális vezetője.
A PwC jelentése 2020-ból tekint vissza: elmondja, miként vészelte át három fiktív szervezet a jelenlegi válságot, kifejezetten humán stratégiáikra koncentrálva. Mindhárom helyzetelemzés ugyanarra a következtetésre jut: mialatt elkezdődik a globális gazdaság stabilizálódása, a vállalatoknak meg kell vizsgálniuk, hogy HR terveik – amelyek felölelik a dolgozók toborzási, javadalmazási, megtartási, ösztönzési, oktatási és nyugdíjazási módjait –, vajon megfelelnek-e a jövőre nézve is.
„A lakosság elöregedése teljesen új kihívást fog jelenteni a munkáltatók számára, hiszen gondoljunk csak bele, nagyjából tíz év múlva akár négy különböző korosztály is együtt dolgozhat majd a munkahelyeken. A HR stratégiák sikere, vagy kudarca döntő hatással lesz arra, hogy mely szervezetek válnak a következő évtized nagy márkáivá, legjobb munkáltatóivá” – mondta Szilágyiné Gombos Andrea, a PricewaterhouseCoopers budapesti irodájának HR vezetője, aki azt is kiemelte, hogy a humán erőforrással kapcsolatos mérések szerepe soha nem volt annyira fontos, mint ebben az időszakban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.