Februártól nincs meg a fedezet a működés finanszírozására, azaz nem jut bérre, energiára, megállnak a vonatok – írja a lap.
Nem lesz pénz a szükséges minimális üzembiztonsági beruházásokra, vagyis a pálya biztonságos fenntartására, holott ezt nemcsak a MÁV, hanem egyéb vasúttársaságok is igénybe veszik. És nem nem jut az adósságok törlesztésére sem, ami a jövő évben 33,8 milliárd forint követelés megtagadását jelenti.
Csődhelyzet alakul ki, amely nemcsak a jelenlegi anyacéget, de annak leányvállalatait – a személyszállító Startot, a mozdonyokat üzemeltető Trakciót és a karbantartó gépészetet is érinti.
A minisztériumi háttéranyag megállapítja, hogy már ebben az évben is csak a MÁV Cargo Zrt. eladásából befolyt mintegy százmilliárd forint mentette meg a fizetésképtelenségtől. A privatizációs bevétel negyedét, 24 milliárdot fordították az idén a pályavasút finanszírozására – számol be a Magyar Nemzet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.