BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem rángat majd az új metró

Csütörtök éjjel első alkalommal futott saját „lábán”, azaz kisérő jármű nélkül az új METROPOLIS metrószerelvény a budapesti 2-es metróvonal alagútjában, a BKV és az Alstom szakemberei által most megkezdett, úgynevezett komfort tesztek során - olvasható a fővárosi önkormányzat, a BKV valamint az Alstom közös közleményében.

A kétlépcsős komfort tesztek keretében a szakemberek az új metrókocsik horizontális és vertikális elmozdulásait vizsgálják, vagyis azt, hogy az új szerelvény nem rángat-e menet közben oldalirányban a síneken, különböző sebességszintek mellett.

Mivel az új metrószerelvény csütörtök éjjel haladt végig először a 2-es metróvonalon úgy, hogy saját hajtásrendszerét használta, a szakemberek fokozatosan, körönként 10 km/órás léptékekben emelték a szerelvény sebességét addig, amíg el nem érték a tesztekre engedélyezett legnagyobb, 65 km/órás sebességet.

Az első komfort teszten az új budapesti metró sikerrel vizsgázott, a szakemberek nem mértek a megengedettnél nagyobb oldalirányú elmozdulásokat. Ennek eredményeként, a most megszokottnál lényegesen nagyobb fedélzeti komfortban utazhatnak majd a budapestiek a várhatóan decemberben forgalomba álló új METROPOLIS metrószerelvényeken, amelyeknek ráadásul gyorsulása és lassulása is teljesen egyenletes, „rángatás mentes”.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.