És mivel a fuvarozók megrendelései is zuhantak, ma már kizárólag az ár vált döntő szemponttá. Mindehhez Kasztreiner Péter, az Iveco kereskedelmi igazgatója hozzátette, hogy körülbelül kétezerre tehető azon járművek száma, amelyek részleteit a fuvarozók nem tudták fizetni. A piac általános depressziója idején az Iveco sikerként könyveli el ugyanakkor, hogy mind az öt szerződéses márkakereskedő partnerének sikerült elkerülnie a csődöt.
Akár a fuvarozók negyede is tönkremehetett az elmúlt tíz hónapban – mondta Berkó László, a Volvo marketingigazgatója. Nyugaton sem sokkal jobb a helyzet – míg nálunk a magas lízingdíjak, ott a bérköltségek fojtották meg a vállalkozókat, no és a megrendelések hiánya. A magyar fuvarozók mintegy ötöde a TVK és a BorsodChem partnere volt, azóta azonban, hogy összeomlott a petrolkémiai ipar, ezek a vállalkozók is munka nélkül maradtak. Csak azok a cégek vannak jó helyzetben, amelyek az élelmiszer- vagy egyéb speciális szállítás terén fejlesztették a kapacitásukat.
A piac esésére jellemző, hogy míg a Renault Trucks az első három negyedévben az elmúlt év azonos időszakában értékesített mennyiségnek csak a 34 százalékát adta el Magyarországon, piaci részesedése mégis 10,1-ről 13,7 százalékra nőtt – mondta Lakatos Csaba, a márka kereskedelmi vezetője. Az elfekvő készletek kisöprését követően a teherautógyárak termelése a negyedik negyedben már várhatóan emelkedni fog. Igaz, még a legnagyobb márkák is csak a kapacitásuk 10-30 százalékát használják ki.
Még tavaly tavasszal is egy új kamion áráért keltek el az egy-két éves járművek. Ma pedig az új ár 50-60 százalékáért. Hiszen vannak márkák, amelyek még a 2008-ban gyártott készletet árusítják ki. Az új, de készleten lévő járműveket akár 20-30 százalékkal olcsóbban kínálták, mint másfél éve.
A válság kitörése után hegyekben álltak a kamionok a gyártók telepein, ezért azok támogatásnak nevezett árkedvezményt adtak/adnak a helyi márkakereskedőknek, hogy fogyjon a készlet.
A magyar piacon a DAF volt az egyetlen, amely szeptember végéig alig adott át kevesebb járművet, mint egy évvel korábban. A holland márka mindig is erős volt a flottaértékesítésben, de az idei kiszállításaik felét még tavaly rendelték meg vásárlóik. A többit pedig néhány darabos kis flottákban értékesítették – mondta a márkaképviselet ügyvezető igazgatója, Pais József. Az importőr akár két használt járművet is beszámít egy új vásárlásakor.
A 3,5 tonna össztömeg feletti járművekből viszont augusztusban éppen feleannyi fogyott, mint 2008 augusztusában, a kamioneladások pedig 57 százalékkal csökkentek a nyolcadik hónapban.
A 3,5 tonna össztömeg feletti járművekből viszont augusztusban éppen feleannyi fogyott, mint 2008 augusztusában, a kamioneladások pedig 57 százalékkal csökkentek a nyolcadik hónapban. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.