Eurómilliókat hozhat a TriGranitnak, ha a következő években nagyobb szeletet tud kihasítani a térségben már működő, illetve most épülő kereskedelmi ingatlanok üzemeltetési tortájából. A TriGranitnál nem új ez a tevékenység, már több mint 15 éve végzi, ám az üzletágért felelős cég, a TriGranit Management Kft. (TGM) egészen a válság kezdetéig háttérben volt. Most viszont olyannyira előtérbe került, hogy a társaságon belüli átszervezések nyomán hozzá került a központosított marketing és a bérbeadás is. A TGM tavaly megszerezte az Immoeast három romániai központjának üzemeltetési jogát, és jövőre további három esetében indul eséllyel a pályázaton – mondta érdeklődésünkre Tóth Csaba ügyvezető igazgató. A kétmilliárd euró értékű portfólióban lévő ingatlanok többségét nem az anyacég fejlesztette, és a jövőben még inkább a külső megbízások felé tolódik el az arány.
„A bankokhoz visszakerült ingatlanoknál jó eséllyel indulunk a megbízásokért, de nem esik az ölünkbe semmi. Ma már sokkal alaposabb tervezés szükséges az üzemeltetésben is, mint a válság előtt” – fűzte hozzá. A közelmúltban végrehajtott központosítás előnyeit firtató kérdésünkre kifejtette: a korábbiakkal ellentétben nem ingatlanonként írják ki a beszerzési pályázatokat, hanem országonként. Ezzel lenyomhatják az árat a beszállítóknál, végső soron megtakarítást érhetnek el a bérlők számára.
Török Árpád, a TriGranit Fejlesztési Zrt. új vezérigazgatója megerősítette: a cégcsoport átszervezését gyakorlatilag befejezték, az elmúlt 12-14 hónapban 30 százalékkal csökkentették a létszámot, és felére vitték le a rezsiköltséget. A jövő év legvégéig négy beruházást fejeznek be, egyet Budapesten, hármat külföldön.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.