BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Cadbury-csokiháború: a Hershey 17 milliárdot kínál

A Hersheyt irányító jótékonysági alap beleegyezett, hogy a cég 17 milliárdot kínáljon a brit csokoládégyártó Cadburyért. A másik potenciális vevő, a Kraft Foods 16,2 milliárdot ajánlott.

Noha az nem valószínű, hogy a formális ajánlatot a közeljövőben megteszi, a Hershey minden bizonnyal egy részvényvásárlást, adósságrendezést és milliárd dolláros készpénzfizetést is magában foglaló tranzakciót képzel el - árulták el a Financial Timesnak az ügyet közelről ismerők.

Az alapítvány ajánlata két nappal azután érkezett, hogy a Hershey bejelentette: érdeklődik a Cadbury iránt. A brit édességgyártó korábban már elutasította a Kraft ajánlatát.

Bármilyen akvizíció több milliárd dolláros adósságot jelentene a Hershey számára, amelynek hitelminősítése így veszélybe kerülne.

A Krafthoz közel álló források arra hívták fel a figyelmet, hogy az amerikai cég nem zárta ki a részvényenkénti 717 pennys ajánlatának emelését. Az is tisztázatlan, hogy az egyébként nyereséges negyedévet záró Cadbury iránt szintén érdeklődő olasz családi csokoládégyár, a Ferrero vajon csatlakozik-e a Hershey ajánlatához, vagy esetleg sajáttal rukkol elő. 

Azt azért érdemes megjegyezni, hogy bár a Ferrero cégadatai nem nyilvánosak – mivel családi tulajdonú cég –, annyi világos, hogy az évi 9 milliárd dolláros értékesítése eltörpül a Kraft 42 milliárdja mellett. Míg a Kraft márkái világszerte népszerűek, a Ferrero értékesítése Franciaországra, Németországra és Olaszországra koncentrálódik.

A Kraft szóvivője mindenesetre tegnap kijelentette: "a miénk az egyetlen formális ajánlat, és mi vagyunk a leghitelesebb vevők".

A Hershey, amely az USA egyik legrégebbi édességgyártója, nem kommentálta a hírt.

A Hershey barátságosabb fogadtatásban részesülhet, mint a Kraft, hiszen a Cabury és a Hershey között régi az együttműködés. Ráadásul a Cadbury egy alapvetően cukrászattal foglalkozó partnert keresett már 2007 óta, így a lehetséges befektetés beleillik a brit édességgyártó elképzelésébe.

Így a Cadbury révén a Hershey, amely már most is gyártja az Egyesült Államokban a brit cég édességeit, kilépne a nemzetközi piacra.

Mindazonáltal a Hershey tulajdonosi szerkezete (a szavazati joggal rendelkező részvények 80, míg a saját tőke 32 százaléka egy jótékonysági alapé) megnehezít bármiféle lehetséges kombinációt. A Cadbury szóvivője a héten azt nyilatkozta, hogy minden komoly ajánlatot alaposan megfontolnak.

A Nutellát gyártó Ferrero képviselői a múlt héten az Egyesült Államokba utaztak, hogy a Hershey-vel tárgyaljanak. A megbeszélések csupán előzetesek voltak, és nem született döntés egy közös konzorcium alapításáról. Egyik társaság sem tett említést arról, hogy közösen dolgoznának.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.