BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gyárbővítés itthon - Nem győzi a munkát a Continental

A válság idején sem állt le magyarországi gyárai bővítésével a Continental AG: tegnap avatta fel Veszprém mellett új tesztpályáját, amely a megyeszékhelyen lévő elektronikus fék- és menetstabilizáló rendszereket fejlesztő és gyártó üzemének munkáját segíti; makói és váci üzemében pedig többen dolgoznak, mint a válság előtt.

Az 1993-ban, Veszprémben alapított Continental Teves Magyarország Kft. 1100 munkatársa kerék- és perdületérzékelő szenzorokat gyárt blokkolásgátló (ABS), valamint elektronikus menetstabilizáló (ESC) rendszerekhez.

E rendszerek vizsgálatához 3,74 millió euróból épített több mint egy kilométeres tesztpálya különféle tapadású útfelületekből, valamint egy egyenetlen felületű pályaszakaszból áll, s induláskor 14 mérnököt és három technikust foglalkoztat. A gyár által 2001-ben átadott, s a múlt év első felében egy új, 1500 négyzetméteres szárnnyal bővített szoftverfejlesztő központ jelenleg 180 mérnököt foglalkoztat.

A Continental, amely a régió három legnagyobb foglalkoztatójának egyike, folytatni kívánja a veszprémi telephely modern fejlesztőközponttá történő bővítését az elkövetkező években, s ehhez kapcsolódóan fontos infrastrukturális beruházásokat tervez. Így körülbelül további hetven mérnök – köztük negyven járműfejlesztő – számára teremt munkahelyet 2012-ig – jelentette be Ralf Cramer, a Continental AG igazgatótanácsának tagja, a Chassis & Safety üzletág vezetője.

Az általános recesszióról, leépítésekről szóló hírek ellenére egy másik Continental vállalat, a ContiTech Fluid Automotive Kft. makói és váci telephelyén most többen dolgoznak, mint a válság előtt. Egyrészt azért, mert a Continental egyik spanyol gyárának a termelését Magyarországra hozta, másrészt az autócserét támogató kormányprogramok több márka termelését is felpörgették.

Így az autóipari hűtő- és fűtőberendezések tömlőit gyártó társaság termelési csúcsot állított fel szeptemberben és októberben, pedig az év elején még elbocsátásokra kényszerült, és bevezette a négynapos munkahetet. Ma pedig csupán szombati műszakok beiktatásával és túlórákkal győzik a megrendelések teljesítését – mondta lapunknak Nagy Mihály ügyvezető igazgató, kiemelve, hogy míg áprilisban már csak hatszázan dolgoztak Makón, háromszázan pedig Vácon, ma a két telephely összesen 1367 embernek ad munkát.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.