Ennek nyomán a vállalat mindhárom üzletága árbevétel-visszaesést volt kénytelen elkönyvelni, de a zsugorodó piacon a legtöbb szegmensben megtartotta vagy növelte piaci részesedését. A vezérigazgató az utóbbi kapcsán elmondta: a válság miatt a HP változtatott a teljesítménymérésen, nem az eddig megszokott bevétel- és eredménymutatókat hasonlítják össze a korábbi időszakéval, hanem a piaci részesedéseket.
Az iparági visszaesés eltérő mértékben érintette ugyanakkor az egyes üzletágakat. A nagyvállalati ügyfelekkel foglalkozó úgynevezett vállalati megoldások részleg a hardverpiacon 25-30 százalékos értékbeni csökkenéssel szembesült, míg a szoftver- és a szolgáltatáspiacon 10-15 százalékos a recessziós hatás. Az év folyamán lezajlott a korábban felvásárolt EDS vállalattal való fúzió, ezzel a hazai leánycég létszáma megközelíti a kétezer főt, ennek a felvásárolt IT-szolgáltató társaság állománya adja a háromnegyedét.
Az integráció nyomán a HP újabb globális ügyfelek – Sony Ericsson, Nissan – megbízását nyerte el – tette hozzá Hegedüs Gábor. A jövőt illetően a vezérigazgató mérsékelten optimista, szerinte az üzletág piacán csak a jövő év második felétől lehet érezhető javulásra számítani.
A személyi számítógépek értékesítésével foglalkozó részleg a tavalyihoz hasonlóan százezer gépet tudott eladni a magyar piacon, az ebből származó bevétel azonban 20 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól – foglalta össze Takáts Kristóf, az üzletágért felelős vezérigazgató-helyettes. Lapunk kérdésére hozzátette: a válság nyomán a vásárlók árérzékenyebbekké váltak, a viszonteladók pedig jelentős forráshiánnyal küszködtek, ezen a területen voltak a leglátványosabb csődök.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.