A Toyota jelenleg uralja a benzin-elektromos hibridek piacát, de eddig vonakodott a még alacsonyabb kibocsátású, hálózatról is tölthető modellek bevezetése kapcsán. Ez most változni látszik, a cég ugyanis – részben a konkurencia nyomására – a Prius hálózatról is tölthető változatát hozza kereskedelmi forgalomba 2011-től.
A Toyota 2020-tól alkalmazná a hibrid technológiát minden modell esetében, de a New York Times megfogalmazása szerint a riválisok gyorsabb tempót diktálnak. A GM 2010-től évi 60 ezer Chevrolet Volt gyártását tervezi, a Ford és a Volkswagen is előáll saját, hálózatról tölthető autójával, a Nissan pedig 2010-től tömegesen gyártja tisztán elektromos kocsiját.
A Toyota alelnöke most közölte: 2011-től több tízezer példányban kerül kereskedelmi forgalomba a hálózatról tölthető Prius, "megfizethető" áron, aminek pontos összege még nem ismert. Ez lesz az első alkalom, hogy a Toyota lítium-ion akkumulátort épít egy autóba. A japán cég vezetősége ugyanakkor hangsúlyozza, hogy a fő profil továbbra is a hagyományos hibrid technológia, vagyis a Toyota nem szívesen térne át tisztán elektromos üzemű autók gyártására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.