Karácsony napján több elektronikus könyvet értékesített az Amazon, mint hagyományos kiadású, nyomtatott formában olvasható kiadványt – adta hírül az internetes kiskereskedelmi óriás. Ezzel párhuzamosan a társaság eszköze, a Kindle e-könyv olvasó lett a legsikeresebb ajándéktárgy a karácsonyi adatok alapján a cég történetében, miután az előző hónapokban is rendre eladási rekordokat döntögetett. A kiugró eladásoknak köszönhetően az Amazon fennállása legjobb időszakát könyvelhette el, miközben a kereskedelmi forgalom globálisan mintegy 8 százalékkal esett vissza.
A megnövekedett karácsonyi forgalom az elektronikus könyvek azon nyilvánvaló előnyére világított rá, hogy a vásárlásnál nem kell a csomagolásra és a postára várni, a kiválasztott könyv a tranzakciót követően átlagosan 60 másodperc alatt letölthető a Kindle-re. Ráadásul az eszközzel rendelkező felhasználók már elképesztő mennyiségű könyv közül válogathatnak: az elektronikus könyvek száma a tengerentúlon már eléri a 390 ezer darabot is. Az eladásoknak köszönhetően az Amazon vélhetően tovább növelte az olvasók piacán kivívott tetemes előnyét. A Forrester Research Inc. piackutató októberi becslése szerint az a Kindle 60 százalékot birtokol, míg a Sony olvasója 35 százalékos piaci részesedéssel büszkélkedhet. Ennek megfelelően a kutatótársaság az eladásokról szóló előzetes, 2 millió darabos prognózisát 3 millióra emelte az idei évre.
Az elektronikus könyvek és olvasók mellett az Amazon kiugró eladásokról számolt be, azonban konkrét adatokat a cég most sem közölt. A másik slágertermék a 8 gigabájtos iPod Touch volt, mely a Garmin egyik navigációs készülékét előzte meg. A legnépszerűbb videojáték a Wii Fit Plus lett, a legkeresettebb DVD pedig a "Harry Potter és a Félvér Herceg" volt, a zenei toplistát pedig a brit tehetségkutatón befutott Susan Boyle és Andrea Bocelli vezették. A szoftverpiacon idén is tartotta magát a tavalyi sláger, a Microsoft Office 2007 otthoni és tanulói változata.
A cég sajtóközleménye szerint a legforgalmasabb nap december 14-e volt: a vásárlók nemzetközi szinten csak azon az egy napon 9,5 millió terméket rendeltek a webáruházból (ez másodpercenként 110 vásárlásnak felel meg). Ez jócskán felülmúlja a tavalyi rekordnapot (2008. december 15.), amikor 6,3 millió árucikket vittek adtak el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.