A Kelly Global Workforce Index több mint 90 ezer dolgozó véleményét gyűjtötte össze összesen 33 országban – köztük több mint 5 ezer magyar munkavállalóét. A felmérés tanúsága szerint az ún. „Y” generáció (a 18-29 éves korosztály) tagjai érdeklődnek leginkább a globalizáció iránt. Ezek a fiatal munkavállalók - az ún. „X” generáció (a 30-47 éves korosztály) képviselőivel együtt – egyúttal nagyobb önbizalommal állnak a nemzetközi környezetben történő munkavégzés elé, mint idősebb, az ún. „baby boomer” generációhoz tartozó (48-65 év közötti) kollégáik.
Az „Y” generáció tagjainak 71 százaléka véli úgy, hogy karrierlehetőségeik szempontjából fontos a globális orientáció; az „X” generáció tagjainak 56 százaléka, a „baby boomer” korosztály képviselőinek pedig 43 százaléka gondolkodik ugyanígy.
A megkérdezettek összesen 64 százaléka érzi úgy, hogy rendelkezik azokkal a képességekkel, készségekkel, amelyek egy fokozottan globális orientációjú munkahelyen szükségesek.
A munkahely-választási döntés során az „Y” generáció tagjainak 30 százaléka, az „X” generáció képviselőinek 24 százaléka, a „baby boomer” korosztályhoz tartozóknak pedig 19 százaléka tartja „rendkívül fontosnak”, hogy globális környezetben dolgozhasson.
Az „Y” generációhoz tartozó munkavállalóknak csak 45 százaléka részesül hivatalos nemzetközi kulturális vagy nyelvi képzésben a munkaadója jóvoltából; ez az arány az „X” generáció esetében 38 százalék, a „baby boomer” korosztálynál pedig 28 százalék.
„Ami a munkavállalókat illeti, sokan közülük felismerik, hogy a globális (szak)tudás és ismeretanyag milyen fontos lehet szakmai előmenetelük során, és hogy a multinacionális környezet egyre jelentősebb tényezővé válik a munkahely-választási döntés során – tette hozzá Jónás Anikó.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.