A keresztény CDU-CSU, illetve a szabadelvű FDP által alakított kabinet ugyanis fel kívánja oldani azokat a korlátozásokat, amelyek mindeddig – a berlini viszonylatok kivételével – tiltották a nagyvárosok közötti távolsági buszjáratok indítását.
A német busztársaságok szövetségi szervezetének (BDO) számításai szerint akár 40 százalékkal is képesek lesznek alákínálni a sínes konkurenciának.
Egyes cégek már most ugrásra készen állnak, hogy azonnal ajánlatokkal állhassanak az utasok elé, amint a berlini kormány megadja a „startjelet” – fogalmazott a Nemzetközi Buszturisztikai Szövetség (RDA) ügyvezető igazgatója, Dieter Gauf.
A cégek nagy érdeklődésre számítanak az új viszonylatokkal kapcsolatban, tekintettel arra, hogy egyedül a Berlin–Hamburg vonalat 400 ezer buszutas veszi igénybe évente. Jól mutatja az utasok érzékenységét az is, hogy a DB áremeléseinek vagy a pályaépítési munkálatok elhúzódásának hatására azonnal emelkedik az érdeklődés a buszos lehetőség iránt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.