Utóbbiak természetesen jól teszik, ha összehangolják tevékenységüket és tarifáikat a központok üzemeltetőinek elképzeléseivel, hiszen közös érdek a látogatók számának növelése és elégedettségük szintjének emelése.
Az önálló parkolóházaknak nehezebb a terep, de a jól megválasztott tarifapolitikával és a szolgáltatás színvonalának javításával becsábíthatják az utcán parkolókat a biztonságosabb fedél alá.
Utóbbiakra igaz az is, hogy a fejlesztők egyelőre nem rohannak ilyeneket építeni, a megtérülési ráta ugyanis elmarad a más kereskedelmi ingatlanoknál elérhetőtől.
A fizetőparkolók aránya Budapesten – a szabad parkolási övezetek kárára – folyamatosan nő. A fizetős parkolási időszakok, illetve a parkolódíjak szintén növekednek – a legutóbbi, 2009. júliusi áfaemelést és a közterületi fizetési övezetek átrendezését követően átlagosan 30 százalékkal mélyebben nyúltak az autósok zsebébe. A növekvő díjak hátterében a piacgazdaság könyörtelen szabályai állnak: míg a parkolóhelyek száma korlátozott, a kereslet, vagyis a parkoló autók száma nő.
További részletek a holnapi Világgazdaságban!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.