A lap értesülése szerint a vasúti menetjegyekért 2010-ben 15 százalékkal, a bérletekért 10 százalékkal kell majd többet fizetni, a tarifaemelés pénzügyi hatása jövőre 5 milliárd forint lehet.
Politikai okokból viszont nem nyúlnak most a kedvezmények rendszeréhez, pedig eredetileg komolyan átszabták volna a jelenleg 7,5 millió állampolgárt valamilyen utazási kedvezményre jogosító szisztémát - írja a lap, emlékeztetve arra, hogy a kabinet a változtatásoktól évi 9 milliárd forint körüli költségvetési megtakarítást remélt.
Jelenleg a vasúti utazások többsége államilag erősen dotált: a napi mintegy 130 ezer utasnak csupán 15 százaléka vált teljes árú jegyet, a többiek vagy teljesen ingyen veszik igénybe a vasúti közszolgáltatást, vagy kisebb-nagyobb kedvezményt kapnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.