BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Google-nál már vége a krízisnek

A hasonnevű keresőóriást üzemeltető Google Inc. az előrejelzéseknél nagyobb árbevételről és adózott eredményről számolt be legutóbbi üzleti negyedévét tekintve. A társaság a gyorsjelentése szerint a tavalyi utolsó negyedévben 1,97 milliárd dolláros adózott eredményt ért el, ötször nagyobbat az egy évvel korábbi 382,4 milliónál.

A cég összbevétele 6,67 milliárd dollárt tett ki a tavaly októbertől december végéig terjedő időszakban, ez 17 százalékkal több, mint 2008 utolsó negyedében volt. A vállalat tiszta bevétele azonban éves öszszevetésben csak 13 százalékkal, 4,95 milliárd dollárra emelkedett 2009 utolsó három hónapjában.

A teljesítmény azt jelenti, hogy a Google a jelek szerint túl van az Egyesült Államokban 2007 decemberében indult recesszión. Ezt jelzi az is, hogy a létszámleépítések után a cég elkezdte újra bővíteni az alkalmazottai körét, a tavalyi utolsó negyedévben 170 embert vett fel, és az idén újabb kétezret tervez alkalmazni.

Jelenleg 19 835-en dolgoznak a vállalatnál. Elemzők szerint az idén a Google 20 százalékkal növelheti a forgalmát, megduplázva a 2009-es növekedés ütemét. Eric Schmidt vezérigazgató a cég idei terveit kommentálva elmondta, hogy a Google a befektetéseit és a terjeszkedését tovább erősíti 2010-ben is, azért, hogy a „keresőbizniszben” – amely a bevételek oroszlánrészét adja – továbbra is élen maradjanak.

Részvényt adnak el az alapítók

Tízmillió Google-részvényt kíván eladni a következő öt évben Larry Page és Sergey Brin, a társaság két alapítója – adta hírül a hét végén a világsajtó. A pakett értéke jelenlegi árfolyamon 5,5 milliárd dollár.

Az eladással Page és Brin elveszíti többségét; jelenlegi 59 százalékos együttes szavazati arányuk 48 százalékra csökken.

Az eladással Page és Brin elveszíti többségét; jelenlegi 59 százalékos együttes szavazati arányuk 48 százalékra csökken. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.