BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bemutatkoztak Barcelonában a 4-es metrónk szerelvényei - Fotók!

Az épülő budapesti 4-es metró szerelvényeihez hasonló, Alstom Transport gyártmányú METROPOLIS metrókocsik álltak forgalomba Barcelona új, 9-es metróvonalán, amelyet a napokban vehetett birtokba a katalán főváros 1,5 millió fős utazóközönsége.

Barcelona új földalattijának most átadott első szakasza 3,9 km hosszú, de a vonal 2014-ben várható teljes befejezését követően, 47,5 kilométeres hosszával Európa leghosszabb metróvonala lesz.

Csakúgy, mint Budapest új metrója, a barcelonai 9-es vonal is teljesen automatizált, azaz a METROPOLIS metrókocsik vezető nélkül, teljes egészében automatika által irányítva közlekednek rajta.

Habár a most átadott új barcelonai és az épülő budapesti metróvonal szerelvényei sok tekintetben hasonlóak, a két város új metrói mégis egyediek, mert azok küllemét és belső design-ját, mindkét város lakói egy internetes szavazáson választhatták ki. További érdekesség, hogy az új metróvonal vezérlő elektronikáját ugyanúgy, mint majd Budapesten, Barcelonában is a Siemens szállította.

Barcelona új, most átadásra került 3,9 kilométer hosszú, 6 állomásból álló metróvonalán, jelenleg 5, egyenként 5 kocsiból álló METROPOLIS metrószerelvény szállítja az utasokat. A város már üzemelő 2-es és 4-es vonalán szintén az Alstom Transport metrói szállítják az utasokat.

Az ergonomikus ülések, a barátságos, meleg belső atmoszférát teremtő anyagok és a modern világítási rendszer mellet a környezetvédelem is fontos szerepet kapott, a metrószerelvények gyártásához használt alapanyagok jelentős része ugyanis újrahasznosítható, így a járművek életciklusa végén, 35-40 év múlva nem terhelik majd a környezetet. A speciális hangszigetelő anyagok, valamint a kerék-sín érintkezési pontoknál alkalmazott hangelnyelők használata révén a járművek külső-belső zajszintje és energiafelhasználása is igen alacsony.

Mind a barcelonai 9-es, mind pedig a budapesti 4-es metróvonal szerelvényeit az Alstom Transport valenciennes-i metró kompetencia központjában tervezték. Amíg azonban a budapesti metrószerelvények az Alstom Transport lengyelországbeli chorzowi gyárában, addig a barcelonai vonatok Spanyolországban, Santa Perputában készülnek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.