BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Super Bowl: a hirdetések orgiája - többet hoz, mint az Oscar

Közel százmillió amerikai nézi majd következő vasárnap a 44. Super Bowl döntőt az Indianapolis Colt és a New Orleans Saints között, ám a Nielsen felmérése szerint 51 százalékuk jobban élvezi majd a közvetítés alatti reklámokat, mint magát a meccset.

A Kantar Media Research kutatási igazgatója szerint ez egy 21. századi római orgia - a hirdetések orgiája.

Az USA legnagyobb egynapos hirdetési eseménye tavaly a Kantar becslései szerint 213 millió dolláros bevételt hozott, sokkal többet mint a 80 milliós bevétel termelő Oscar-díjátadó ünnepség - írja a San Francisco Chronicle.

A Super Bowl alatt egy félperces reklámspot akár 3 millióba is kerülhet, ám a hirdetők a gazdasági bizonytalanságok ellenére is elszántak, hogy az NFL döntőjének hatalmas közönségét használják márkáik fényezésére, megerősítésére. Persze azért vannak, akik a magas költségek vagy más okok miatt kihagyják az eseményt.

A kilencvenes években a Super Bowl alatt a hirdetők többnyire sörmárkák, üdítőitalok, gyorsételek gyártói, és autógyártók voltak. A 2000-es évek dot-com lufija, az informatikában utazó cégek, valamint a filmbeharangozók módosították a reklámok összetételét.

Idén például először szerepel társadalmi célú reklám a hirdetések között. A vitákat kiváltó spotban egy neves amerikaifutball-játékos meséli el, hogy szülei figyelmen kívül hagyták az orvosok figyelmeztetését, és megtartották magzatukat: őt. Az abortusz jogáért harcoló szervezet rögtön kérte a reklám levételét.

Egy szakértő szerint üzleti szempontból kétséges politikai vagy társadalmi kérdéseket célzó hirdetéseket szerepeltetni a döntőn, mivel olyan sokféle véleményű ember nézi együt, akár egy szobában is a mérkőzést, és ők nem vitatkozni akarnak, nem akarnak komoly kérdésekről gondolkodni - egyszerűen csak szórakozni szeretnének.

Vannak nagy távozók és persze nagy visszatérők is. Előbbiek közé tartozik a Pepsi, ami 23 év után nem hirdet a Super Bowl alatt, míg az Intel viszont 12 év után tér vissza.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.