BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szerdán eldől ki közvetítheti a Foci VB-t

A DigiSport és a Sport TV licitált az idei dél-afrikai labdarúgó világbajnokság közvetítési jogainak megvételére ma délben. A Magyar Televízió a tulajdonosi testület jövő héten várható döntését követően kezdheti meg a szerződés előkészítését.

A 2010-es labdarúgó világbajnokság közvetítési jogainak értékesítési procedúrája a január 7-ei ajánlatételt követően egy speciális licittel, úgynevezett vaklicittel folytatódott január 8-án. Sajtóértesülések szerint a licitáláson a DigiSport és a Sport TV vett részt, ám ezt az értesülést a Magyar Televízió nem erősítette meg.

A vaklicit az MTV üzleti és termékfejlesztési igazgatója, az MTV sportműsorainak főszerkesztője, valamint közjegyző jelenlétében zajlott az erre a célra létrehozott, biztonságos webes felületen. Az ajánlatokat január 13-án terjesztik a tulajdonost képviselő testület, az MTV Közalapítvány Kuratóriuma elé.

„A mai licit számai nem tekinthetőek végeredménynek, ezek a két ajánlattevő legmagasabb ajánlatai, amelyeken változtatni már nem lehet. Az MTV vezetősége ezeket tárja szerdán a Kuratórium elnöksége elé, amely egyszerű többséggel dönthet majd az eladás tényéről és az ajánlatok sorrendjéről” – mondta Schatz Péter az MTV.

A licitálás során két tételre lehetett ajánlatokat tenni, az egyik a jogdíj összege forintban, a másik az MTV számára „visszaadott” mérkőzések száma. Azt, hogy az MTV számára melyik az értékesebb ajánlat, gazdasági számítások figyelembevételével állapítják meg.

Amennyiben szerdán az értékesítésről születik döntés, az MTV tájékozatja az EBU-t (Európai Műsorszolgáltatók Szövetsége) és a FIFA-t (Nemzetközi Labdarúgó Szövetség) a győztes ajánlatról. A két nemzetközi szervezet mondja ki ugyanis a végső szót az értékesítés jóváhagyásáról. Az MTV ezután kezdheti meg a győztes partnerrel a szerződéskötés procedúráját, amely a FIFA felügyelete és előírásai szerint zajlik majd.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.