A Madách Színház még 2008 tavaszán indította el a közbeszerzést, azzal a céllal, hogy számítógépes - internetes - jegy- és bérlet értékesítő programcsomagot vásároljon. A felhívás mellé készített dokumentációt három cég, a Jegymester Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., az Interticket Kft. és az Origo Zrt. vásárolta meg.
A dokumentációból kitűnt, hogy az ajánlatkérő a meglévő hőpapíros nyomtatóival akarta továbbra is kiadni a jegyeket, bérleteket, de azokra vonalkódot kért, amely az előadás pontos időpontját, címét, helyét, a jegy árát, és a pénztáros kódját tartalmazza. További feltétel volt, hogy a jegy mindenben feleljen meg az adó jogszabályoknak és adóhivatali elvárásoknak, és feleljen meg a szigorú számadású nyomtatványokkal kapcsolatos feltételeknek. Ugyanakkor kimondta, hogy a színház nyugtaadásra nem köteles, és pénztárgéppel nem lehet pályázni.
Ezek voltak az egymásnak ellentmondó feladatok, ugyan is a szigorú számadású nyomtatvány ebben az esetben a nyugta, azt pedig pénztárgéppel lehet adni. Végül csak az Interticket Kft. vállalta a veszélyt, és adott be ajánlatot, ugyanakkor a Jegymester Kft. a KDB-hez fordult. A döntőbizottság előbb felfüggesztette az eljárást, majd azt lefolytatva nem állapított meg jogsértést. A Jegymester a bírósághoz fordult, amely megerősítette a döntést. A Jegymester azonban tovább fellebbezett az ítélőtáblához, amely arra utasította a KDB-t, hogy folytassa le az eljárást újra, mert az eredeti feltételekkel valóban nem lehet jogszerű ajánlatot adni.
A KDB második eljárásában megállapította: "az ajánlatkérő jogsértést követett el, mert a kiírást oly módon határozta meg, hogy azzal az olyan ajánlattevőket, akik az adózással és nyilvántartással, valamint a szigorú számadású bizonylatok kezelésével kapcsolatos valamennyi előírásnak és az érvényben lévő PM és APEH utasításoknak megfelelő ajánlatot akartak tenni, az eljárásból kizárta."
A Madách Színház Nonprofit Kft.-t ezért a KDB 500 ezer forintra bírságolta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.