2007-2009. között 83 milliárdnyit, összesen 10 százalékot zsugorodott a karácsonyi költekezés értéke, a 2007. évi csúcshoz képest. Élelmiszerekből is éppen csak megközelítette a háztartások kiadásainak értéke az előző decemberit.
A háziasszonyok azonban, bár elsősorban az árat nézik, azért nyitott szemmel vásárolnak, hiszen a receptkönyvek már súlyra szabják a hozzávalót, a konyhában már az íz a fontos, nem az ár, az ajándékokról is leszedik az árcédulát, hiszen az ajándék ára titok. A statisztika szaknyelvén a volumen, az eladott árumennyiség is fontos mérce, ami sajnos nagy zuhanást takar, különösen három év távlatában.
A szakácskönyvet bizonyára egyre kevesebbet lapozgathatták a háziasszonyok, hiszen 3 év alatt a bejglinek, halászlének, szilveszteri virslinek való, továbbá az ajándékok mennyisége is jócskán megcsappant. A pénztárgépekben egy év alatt 710 milliárd forint elmaradást könyvelhettek el a kereskedők.
A pénztárgép után a cipekedés következik, itt bizony a könnyebbség jellemezte a háziasszonyok dolgát, amit most feltehetően kivételesen bánnak is (esetleg a bevásárlókocsikat tologató, kosarakat cipelő férfiemberek nem bánták, egészen addig, amíg ki nem derült az esti tévézésnél, hogy kevesebb a rágcsálni és iddogálni való).
A kereskedelmi fogyasztás visszaesése alaposan megtépázta a kereskedőket: 2009-ben 20 ezerrel csökkent az alkalmazottak száma, több mint 1300-zal az értékesítőhelyek száma. Az áfakulcs 2009 évi emelése alaposan hozzájárult a kereskedelmi fogyasztás visszaeséséhez, hizlalva a feketegazdaságot (a költségvetés áfabevétele csak úgy teljesült, hogy a többlet előirányzat egy része eltűnt a süllyesztőben), visszavetve a kilábalás esélyeit. A 2010. első félévi kilátások nagyon kedvezőtlenek, az üzemanyag árrobbanás, a magas fűtésszámlák, továbbá a hideg étkezési utalványok ellehetetlenítése újabb veszteségek forrása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.