Bár Európában és az amerikai kontinensen gyengébb teljesítményt mutatott a cég, az ázsiai piac jelentős növekedése ellensúlyozta ezt és ezzel az amerikai abroncsgyártó 8 százalékos volumen növekedésről számolt be a negyedik negyedévben – jelenti az AP.
Míg Észak-Amerikában az értékesítés 7 százalékkal csökkent, addig az ázsiai országokban 36 százalékkal több Goodyear termék talált gazdára 2009 utolsó három hónapjában. A 4,4 milliárd dolláros értékesítési forgalom mellett a vállalat 107 millió dolláros profitot termelt.
Az előző év azonos időszakát még 330 millió dolláros mínuszban zárta a cég. Az elemzők részvényenként 2 centes veszteségre számítottak, ehhez képest a Goodyear 14 centes nyereséget termelt papíronként. A jó eredményhez hozzájárult az alacsonyabb nyersanyag költség, valamint a létszámleépítés: a Goodyear 5 700 főt bocsátott el a tavalyi évben.
A teljes 2009-es évben a Goodyear 375 millió dollárt veszített.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.