A 230 millió eurós beruházást azért hozta előre a dél-koreai cég, mert a rácalmási gyár jelenlegi napi 15 ezer darabos kapacitása nem elegendő az európai rendelések kielégítéséhez. A koreai és a kínai gyárak pedig túl messze vannak. A magyarországi gyárban a sorozatgyártás 2007 nyarán kezdődött, s az indítás óta eddig 10 millió abroncs készült.
A tavaly szeptemberben megkezdődött építkezés révén már elkészült az összesen 58 ezer négyzetméteres épületkomplexum első egysége, ahová újabb alapanyag-keverő berendezéseket telepítenek a második negyedév során – tájékoztatta a Világgazdaságot Sang-Il Lee ügyvezető igazgató, hozzáfűzve: amint a fagy felenged, folytatódik a gyárépület további részeinek alapozása. A jelenlegi 107 ezerről így végül 165 ezer négyzetméterre emelkedik a gyárterület, miután az új egység egybeépül a régivel.
Az új egységben az alapanyag-keverő üzem mellett helyet kap a félkésztermék-gyártás, az abroncsgyártó gépsor, a vulkanizálóüzem, és kibővül a minőség-ellenőrzés, valamint a készáruraktár is. A termelés teljes felfuttatása a jövő év augusztusára fejeződik be, és akkor már 30 ezer abroncs készülhet naponta Rácalmáson. Így az éves kapacitás 10 millió darabra, az alkalmazottak száma pedig a jelenlegi 1250-ről 1900 fölé emelkedik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.