BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kárpátalja jó helyen áll az ukrán konyakgyártó mezőnyben

A gazdasági világválság arra kényszerítette a fogyasztókat, hogy az olcsóbb alkoholtartalmú italokra térjenek át – sajnos ez a konyak rovására ment. Természetesen ez a tendencia Ukrajnára is hatott.

Az elmúlt 20 évben a konyak gyártása és egyben fogyasztása is az országban majdnem négyszeresére növekedett, viszont az utóbbi időben az adatok visszaesést mutatattak.

Az ukrán piacon nyolc nagy konyak gyártó cég van jelen - ezek közül a legnagyobb az odesszai konyakgyár (leghíresebb márkájuk a Deszna),  és a nova kahovkai (herszoni terület) Tavria - közölte a karpatinfo.net.

További konyakgyártó üzem a Sabo, mely az odesszai területen található. A cég eleinte borgyártásal foglalkozott, de 3 éve konyakgyártásra álltak át. A krími Koktebelyben is működik egy gyár, Ungváron pedig a Karpati cég gyártja a kárpátaljaiak számára jól ismert Tisza konyakot. A konyakgyártók listáját a baherovszki üzem (a krími Zsan-Zsak), nyikolajevi terület Zelenij haj (Hrinvics) valamint a bahcsiszeráji (Krím) üzem zárja, mely korábban szintén borgyártással foglalkozott.

Ukrajna évente 4 millió liter konyakot importál főleg Franciaországból, Örményországból, Grúziából és Moldáviából – adta hírül az UA-reporter.com internetes hírportál.

Ukrajna főleg Oroszországba és Fehéroroszországba exportál konyakot – évi 1 millió 400 ezer litert. „Egyelőre nem éri meg terjeszkedni, mivel a hazai termelők által készített italok kereskedelmi mutatói növekedést mutatnak az ország belső piacán. A fejlődésre van elég potenciál - évente 40 millió liter konyak Ukrajna fogyasztása. A második feladat Grúziával és Örményországgal való verseny lenne. Valamilyen szinten ez csak imidzs kérdése” - mondta Volodimir Demcsak, a Nemzetközi Konyakiroda főigazgatója.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.