A hazai vevőkörre amúgy is jellemző árérzékenység fokozódott, a korábbinál több vásárló választotta az alacsonyabb minőséget a kedvezőbb ár érdekében − elemezte a helyzetet a Husqvarna hazai leányvállalatának értékesítési vezetője.
Unger Zoltán hozzátette, a képet árnyalja, hogy Magyarországon trendszerűen, évek óta nő a gyepesített területek aránya a veteményesek rovására, ezért az általános visszaesés mellett a fűnyíró és fűnyírótraktor üzletág hat százalékos növekedést tudott elérni. Szintén növekedett az alkatrészek, tartozékok és kiegészítők forgalma, ami azt jelzi, hogy az emberek tovább tartják üzemben a már beszerzett eszközeiket.
A Husqvarna cégcsoport (Husqvarna, Gardena, Substral, Flymo, Partner és több más ismert márka) csaknem négymilliárd forintos hazai árbevétele is kevesebb, mint az előző években, de a visszaesés nem nagyobb a szegmens átlagánál, a cég megőrizte vezető pozícióit. Ezzel egyébként 2009-ben Magyarország volt a 3. legjobban teljesítő ország a kelet-európai régióban a Husqvarna cégcsoporton belül.
A kertészeti piac alakulása világviszonylatban is érdekes − mutatott rá a vezető. Az érett, hagyományosan nagy piacok, mint a francia, a német vagy a svéd terület enyhe növekedést mutattak 2008-hoz képest. Visszaesett ugyanakkor a brit és az amerikai kereslet, miközben az új területek, mint Brazília, Kína és Oroszország 7-13 százalékos növekedést produkáltak. Forgalmuk azonban − egyelőre − még együttesen sem haladja meg például Lengyelországét.
Lényegesen jobb évet várunk az idén − adott ágazati előrejelzést a szakértő. Hazánkban hét százalékos a várt növekedés, miközben a volumen − ennek már vannak jelei − a láncfűrészek rovására tolódik el. Bár a cégcsoport elsősorban a benzinmotoros eszközökben vezeti az eladásokat, a vállalat a legerőteljesebben a környezetbarát és halk működésű akkumulátoros termékeket fejleszti. A jövő mindenképpen ez − tette hozzá a vezető –, mert a kertbarátok szívesebben használnak környezettudatos eszközöket, ha alkalmazásuk nem jelent teljesítmény- vagy más kompromisszumokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.