BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Példaértékű válságkezelési megoldások – Kkv-kat díjaztak

A Budapest Bank tavaly első alkalommal hirdette meg a Business Partner-díjat, mellyel a példaértékű válságkezelő megoldásokat bemutató kis- és középvállalatokat díjazza. Munkahelymegtartási pályázat, átképzés, új termékek és szolgáltatások bevezetése, intenzívebb marketing – leginkább ezekkel a lépésekkel csökkentették tavaly a válság hatásait a cégek, derült ki a pályázatokból. Az ünnepélyes díjátadóra tegnap került sor.

A Budapest Bank vállalati üzletága tavaly ősszel első alkalommal hirdette meg ügyfelei körében a Partner-díjat, melynek témája a példaértékű válságkezelés volt. A Budapest Bank vezetőiből álló zsűri a beérkezett pályázatok közül három céget választott ki, akik széleskörű és újszerű megoldásaikat a pályázati anyag beadását követően egy kisfilm segítségével mutatták be. A bank önálló pénzügyi kultúra-fejlesztő kiadványa, a MOST! magazin online oldalára, a Mostmagazin.hu-ra feltöltött filmek alapján a weboldal látogatóinak szavazatai döntötték el az első három helyezés sorrendjét.  Az ünnepélyes díjátadóra február 19-én a Gundel Étteremben került sor.

Az első helyen a veszprémi székhelyű Plasticor Műanyagfeldolgozó Kft. végzett, amely a termékfejlesztés és az energiafelhasználás racionalizálása mellett még a konkurenciával is összefogott egy olyan üzletért, melyre egyedül nem pályázhatott volna. A második díjat a kiskőrösi Agro Line Gépgyártó-, Fejlesztő és Kereskedő Kft. kapta, amely a szakképzett és értékes munkaerő megtartása érdekében csökkentette a munkaidőalapot, s az átmeneti megrendelések hiánya miatt felszabaduló időt karbantartó, állagmegóvó munkákra és weblapfejlesztésre fordította. A harmadik helyezés a debreceni Újhelyi Autó Márkakereskedés és Szerviz Kft. nyerte el, amely célratörően újratárgyalta megállapodását üzleti partnereivel, az elért kompromisszumok hatására 120 millió forintos beruházást sikerült 40 millió forintra leszorítani.

„A folyamatosan változó környezetben nagyon fontos, hogy pontos képet kapjunk a vállalkozások működéséről, annak érdekében, hogy minél cégre szabottabb szolgáltatásokat és termékeket kínálhassunk. Ehhez a pályázatok hasznos hátteret nyújtottak. A példaértékű, követhető megoldások bemutatásával pedig ügyfeleink sikeres tevékenységét segítjük” – mondta Tóth Viktor, a Budapest Bank Business értékesítési vezetője.

A pályázatokból kiderült, hogy a vállalkozások számos lépést tettek a válság negatív hatásainak minimalizálására.  Az új munkatársak felvétele helyett például átképzéssel oldották meg az új feladatok ellátását, a fejlesztésekhez, fenntartáshoz szükséges forrásokat pályázati támogatásokból igyekeztek megszerezni. A költségek csökkentését és a tevékenység racionalizálását gyakran előzte meg belső átvilágítás és piaci felmérés, majd mindezt követte a bérelt ingatlanok olcsóbbra cserélése, a beszállítók versenyeztetése. 

A krízis ugyanakkor több esetben előrehozott fejlesztésekre, innovációkra is rábírta a cégeket.  A kiesett megrendeléseket sokan új termékek és kiegészítő szolgáltatások bevezetésével kompenzálták, kiterjesztették hirdetési körzetüket a határon túlra, vagy saját telephelybe, raktárba ruháztak be (kihasználva az építő- és építőanyag iparban kialakult alacsony árakat). A nehéz körülmények a piac összes szereplőjét rugalmasságra kényszerítették: a kkv-k beszállítóikkal megállapodtak a rugalmasabb fizetési feltételekben, ugyankor a vevőikkel szemben is hajlottak a hosszabb fizetési határidők, speciális árak kidolgozására. Abban azonban a legtöbb vezető egyetértett, hogy a minőségből nem szabad engedni, a versenyképességet mindenképp meg kell őrizni. Ebben a bank is segítségükre volt: az ügyféllel együttműködve kidolgozták a hitelek meghosszabbítását, átalakítását, a lízingkonstrukciók átütemezését.

„A Budapest Bank Business a kkv-k elkötelezett partnere - szolgáltatásaink, tanácsaink mellett most a Partner-díjjal is segítjük a vállalkozásokat. A verseny három nyertesét 3, 2 és 1 millió forint értékű banki kedvezménnyel támogatjuk. A díjjal szeretnénk hagyományt teremteni, és ezután minden évben az aktuális piaci trendeknek megfelelő témában meghirdetni” – mondta a Tóth Viktor.

 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.