BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Apple vezére is tud hibázni? - A harc elkezdődött

Steve Jobs úgy gondolja, hogy az iPad felhasználóknak nincs szüksége Flash-re. Hogy ez igaz-e, azt egyelőre csak találgatni lehet, mindenesetre a HP máris felhasználta ezt a lehetőséget arra, hogy saját tábla PC-jének Flash-képességét hangsúlyozza.

A Hewlett-Packard alelnöke nemrégiben egy blogbejegyzésben adott hírt cége új tábla PC-jéről. Phil McKinney azt ígéri, hogy a polcokra kerülő számítógép teljesértékű web élményt nyújt majd, ennek demonstrálására a cégvezető egy videót is mellékelt. A felvételen a tábla PC-n a Flash Player fut, illetve bemutatják az Air nevű alkalmazást is, amely lehetővé teszi, hogy a Flash a böngészőn kívül működjön.

A News Factor szerint a HP megmozdulása egyértelműen az Apple elleni támadási stratégiaként értelmezhető. Mint arról korábban beszámoltunk,  az almás vállalat vezére, Steve Jobs korábban leszögezte, hogy az iPadbe nem építenek Flash-t, hiszen az Adobe formátuma amúgy is a múlté. A bejelentésre erőteljes hangon reagált az Adobe.

Bár a Flash sok weboldalhoz szükséges, nem feltétlenül szükséges a jelenléte, viszont Jobs megjegyzése nyomán a kérdés előtérbe került mind az Apple barátai, mind ellenfelei szemében – értékelte a helyzetet a Pund-IT informatikai cég vezető elemzője. Charles King ugyanakkor nem érti, miért zár ki az Apple egy ilyen elterjedt formátumot egy elsősorban médiafogyasztásra tervezett számítógépről.

Ráadásul – tette hozzá az elemző – Jobs támadása az Adobe ellen lehetővé tette, hogy a két fő rivális, a HP és a Microsoft azt hirdesse, hogy az ő gépeiken nem okoz gondot a Flash lejátszása. King hozzátette, hogy az Apple döntése egyúttal teret biztosított a HP-nak, hogy megkülönböztesse a szektorban megjelenő irányokat, így határvonalat húzzon az állítólag teljes élményt nyújtó HP tábla és a kevesebb képességgel rendelkező smartbookok között.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.