BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Klubrádió használhatja az utolsó szabad fővárosi frekvenciát

Az Országos Rádió és Televízió Testület számos országos, illetve helyi frekvencia, illetve rádióadó sorsáról határoz, a legvitatottabb ügyben már megszületett a döntés - számolt be a nol.hu

Az utolsó szabad fővárosi rádiófrekvencia (92,9 MHZ) sorsa dőlt el közvetlenül a parlamenti választások második fordulója előtt: az ORTT a Klubrádió pályázatát nyilvánította nyertesnek, a második helyezett a Magyar Katolikus Rádió lett - értesült ORTT-s forrásból a Népszabadság.

A szavazásban a fideszes Szalai Annamária az információk szerint nem vett részt (Tirts Tamás pedig külföldön tartózkodik). A Klubrádiót Ladvánszky Gyögy, Gyuricza Péter és Tímár János szavazatával nyilvánították nyertesnek (a második helyezésnek akkor van relevanciája, ha az első helyezettel valamilyen okból nem kötnének szerződést).

A Budapestet és 30 km-es körzetét lefedő, Gellért-hegyre tervezett körzeti frekvenciára - amit korábban, műsorszolgáltatási jogosultságának lejártáig a Radio Deejay használhatott - immár évek óta pályáztatják, ám mindeddig sikertelenül. Három évvel ezelőtt a médiahatóság eredménytelennek nyilvánította a versenyt, majd a 2008-as frekvenciamoratórium miatt halasztódott a pályázat. Végül tavaly decemberben döntött az ORTT az új pályáztatásról - ráaásul úgy, hogy a már meglévő, de vételi lehetőségeiket javítani kívánó adókat is beengedték a versenybe, hogy a Magyar Katolikus Rádió is indulhasson.

A 92,9-es sávra hat pályázat érkezett. Azt eddig is sejteni lehetett, hogy a verseny alapvetően az (országosan fogható, középhullámon sugárzó) Magyar Katolikus Rádió, illetve a (fél országot lefedő hálózattal rendelkező) Klubrádió között dőlhet el. (Pályázott még a Rádió1-el megegyező székhelyű Nature Tv, a Médiacom-Invest Hungary, az Entercorp, valamint a Televagyok Kft. is, de utóbbit kizárták a pályázatból).

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.