A Figyelőben most megjelent, a Braun & Partners és a GfK Hungária által készített országos, reprezentatív mintán elvégzett kutatás során elsősorban arra keresték a választ, hogy mekkora az egyes márkák ereje.
Nem csak a nemzetközi kutatások és szakirodalom, hanem a mindennapok tapasztalata is azt erősíti, hogy a márkák folyamatos erősödésével a fogyasztói kultúra keretein belül létrejöttek a fogyasztás közösségei. Régóta elterjedt jelenség, hogy valaki azonos típusú autót vezetőkkel jár egy klubba, nem hajlandó egy bizonyos számítógépen kívül máson dolgozni vagy például csak egy bizonyos parfümöt használ. Márkaközössége azonban nem csak az emblematikus, mindenki által látható csoportokat létrehozó márkáknak van, hanem minden márkának a banki szolgáltatásoktól a mosóporokon át a gyümölcslevekig.
A márkák ezekben a közösségekben léteznek, azaz ott, ahol a márka tulajdonosai, a kommunikációs stratégia megalkotói a hétköznapi marketingeszköztár használatával kevésbé gyakorolnak felettük kontrollt. Ezen közösségek tagjai nem szükségszerűen állnak kapcsolatban egymással, mégis tudatosan vagy tudattalanul a márkával kapcsolatban szerepeket vállalnak a közösségben. A kisebb kontroll lehetősége miatt kiemelten fontos tehát, hogy a márkák megalkotói és gondozói ismerjék meg a közösség struktúráját és mozgatóit.
Magyarország 10 legerősebb márkája
(Helyezés, Márka, Iparág, Pont)
1. Pöttyös Túró Rudi FMCG 55,74
2. Coca-Cola FMCG 53,58
3. Danone FMCG 49,83
4. RTL Klub Média 48,25
5. TV2 Média 47,64
6. Tesco Kiskereskedelem 45,97
7. Adidas Kiskereskedelem 45,76
8. Nokia Info- és telekommunikáció 43,84
9. Nike Kiskereskedelem 41,15
10. T-Mobile Info- és telekommunikáció 40,76
A vizsgált iparágak legjobbjai
(Iparág, Márka, Pont)
Autóipar Suzuki 30,25
Egészségügyi szektor Aspirin 17,42
FMCG Pöttyös Túró Rudi 55,74
Info- és telekommunikáció Nokia 43,84
Kiskereskedelem Tesco 45,97
Média RTL Klub 48,25
Pénzügyi szektor OTP 35,19
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.