Ilyen a Findus: a svéd cég itteni taggyűlése márciusban döntött úgy, hogy megszünteti a Findus Hungária Kft.-t, a kivonulást egy hete jelentették be. A 2002-ben létrehozott cég 200 milliós mínusszal zárta a múlt évet. A leállás indoka azonban az volt, hogy 2007 óta jócskán megnőttek a kinnlevőségei, majd a forint gyengülése is jelentős veszteséget okozott a cégnek.
A piaci trendeket figyelve azonban a fő probléma maga a termékkör lehetett: a válság után megváltozott vásárlási szokások ugyanis igen erősen hatottak erre a szegmensre is. Mennyiségben visszaesett a kényelmi termékek forgalma, nőtt ugyanakkor az alapanyagoké, ez a fogyasztás átrendeződésén túl a zöldség-gyümölcs termékek árának csökkenésével is magyarázható.
Az általános áresés elsősorban a kereskedelmi márkás termékek terjedését jelzi a mélyhűtött élelmiszerek piacán. Ezen áruk eladásából 36 százalékot tesznek ki a láncok élelmiszerei, így az állateledelek után itt a legnagyobb az arányuk, amely ráadásul egy év alatt öt százalékot növekedett.
A saját márkás termékek népszerűségének a növekedését látja a Tesco is, ahol a mélyhűtött áruk teljes választékán belül értékben és mennyiségben 25-35 százalékot tesz ki ezek aránya.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.