BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hatalmas kedvezményekkel hét havi csúcson az autóeladások az USA-ban

Márciusban 24 százalékkal több autó talált gazdára az Egyesült Államokban, 2009 augusztusa óta nem mutatott ilyen pozitív képet az iparág.

A GM eladásai csaknem 21 százalékkal növekedtek az előző év azonos időszakához képest, ezer vezető helyett szerzett. Az értékesítési rangsorban a második a Toyota, a harmadik a Ford – utóbbi mintegy 40 százalékkal növelte értékesítéseit. A nyertesek közé tartozik a Nissan, amely 43 százalékos értékesítés növelésével három hónap alatt már másodszor előzi meg a Chryslert a piaci részesedés tekintetében.

A most végződő hónapban hosszú idő után ismét 1 millió fölé ugrott az eladások száma a tengerentúlon, ez 2008 szeptembere óta a legjobb eredmény, leszámítva a tavalyi augusztusi időszakos ugrást. Ugyanakkor az értékesítések még így is messze elmaradnak a korábbi évek szintjétől, 2008-ban például 16 millió autót helyeztek forgalomba az Egyesült Államokban, míg idén 11,7 millióval számolnak a szakemberek.

A Reutersnek nyilatkozó iparági elemzők szerint a most tapasztalt javulás főként a hatalmas árkedvezményeknek köszönhető, valamint annak, hogy sokan a hóviharok miatt márciusra halasztották a februárban esedékes vásárlásokat. Azt is tudni kell, hogy a mostani adatot tavaly márciussal vetik össze, amikor az autóipar legrosszabb időszakát élte a GM és a Chrysler csődjére várva.

A javulás mögött nem kis részben a Toyota marketing stratégiája áll. A japán autógyár a gázpedál gondokat követően soha nem látott kedvezményeket vezetett be, többek között a legnépszerűbb Camry modellre is 0 százalékos hitelt ad a cég. Az extra kedvezmények ugyan március végén kifutnának, de a Toyota már közölte, hogy meghosszabbítja azokat áprilisig, bár részleteket nem közölt.


 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.