A GM eladásai csaknem 21 százalékkal növekedtek az előző év azonos időszakához képest, ezer vezető helyett szerzett. Az értékesítési rangsorban a második a Toyota, a harmadik a Ford – utóbbi mintegy 40 százalékkal növelte értékesítéseit. A nyertesek közé tartozik a Nissan, amely 43 százalékos értékesítés növelésével három hónap alatt már másodszor előzi meg a Chryslert a piaci részesedés tekintetében.
A most végződő hónapban hosszú idő után ismét 1 millió fölé ugrott az eladások száma a tengerentúlon, ez 2008 szeptembere óta a legjobb eredmény, leszámítva a tavalyi augusztusi időszakos ugrást. Ugyanakkor az értékesítések még így is messze elmaradnak a korábbi évek szintjétől, 2008-ban például 16 millió autót helyeztek forgalomba az Egyesült Államokban, míg idén 11,7 millióval számolnak a szakemberek.
A Reutersnek nyilatkozó iparági elemzők szerint a most tapasztalt javulás főként a hatalmas árkedvezményeknek köszönhető, valamint annak, hogy sokan a hóviharok miatt márciusra halasztották a februárban esedékes vásárlásokat. Azt is tudni kell, hogy a mostani adatot tavaly márciussal vetik össze, amikor az autóipar legrosszabb időszakát élte a GM és a Chrysler csődjére várva.
A javulás mögött nem kis részben a Toyota marketing stratégiája áll. A japán autógyár a gázpedál gondokat követően soha nem látott kedvezményeket vezetett be, többek között a legnépszerűbb Camry modellre is 0 százalékos hitelt ad a cég. Az extra kedvezmények ugyan március végén kifutnának, de a Toyota már közölte, hogy meghosszabbítja azokat áprilisig, bár részleteket nem közölt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.