A német konszern forgalma az előző év azonos időszakához képest 6 százalékkal, 747,9 millió euróra esett vissza. A forgalom csökkenése azonban csak január és február hónapokra nyomta rá a bélyegét. Márciusban a forgalmi bevételeket valamennyi szegmensben sikerült növelni. Az ebben a szezonban szokásos operatív veszteség a tavalyi szinthez képest a bruttó nyereségkulcs terén és a költségoldalon elért javulások ellenére is enyhén emelkedett, 49,2-ről 52,1 millió euróra.
Wolfgang Werner, a Praktiker Holding AG igazgatóságának elnöke szerint a konszern forgalma a 2010. üzleti évben összességében ismét enyhén, az operatív eredmény (EBITA) pedig az előző évhez képest kifejezetten jelentős mértékben fog emelkedni. Ehhez persze az szükséges, hogy Németországban és külföldön is valamennyi szegmens hozzájáruljon az eredmény javulásához.
2010. első három hónapjában az összgazdasági fejlődés csak Németországban mutatta meg ismét jelentősen hatásait. A külföldi piacokon a recessziót még nem sikerült legyőzni, a valutaárfolyamok ennek ellenére tovább stabilizálódtak. Az üzleti eredményeket szinte minden országban hátrányosan befolyásolta a szokatlanul hosszan tartó, kemény tél.
A Praktiker Németországban 388,1 millió euróval (mínusz 6,4 százalék), a konszern tulajdonában lévő Max Bahr áruházak 148,0 millió euróval (mínusz 4,5 százalék) járultak hozzá ehhez. A nemzetközi szegmensben a forgalom 6,9 százalékkal, 192 millió euróra esett vissza. A kemény tél itt is éreztette hatásait, de az a tény is érezhető volt, hogy sok olyan ország, amelyekben a Praktiker jelen van, csupán lassan találta meg a kivezető utat a recesszióból.
Továbbra is visszaesést mutatott azonban a forgalom Bulgáriában, Romániában, Magyarországon és – összevethető területre vetítve – Ukrajnában is. A Praktiker konszern 2010. első negyedév zárásakor 336 áruházat működtetett Németországban, további 105 üzletegységet pedig tíz európai országban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.