Iglódi-Csató Judit, a Tesco kommunikációs igazgatója a Világgazdaságnak elmondta: a tervek szerint az idén harminc üzletük nyílik, ezek fele hipermarket, fele pedig a szupermarketek közé tartozik. Utóbbi típusú áruházuk 2008-ban jelent meg a magyar piacon, azóta 19 ilyen egység nyílt. „Ezzel igazodunk a vásárlók igényeihez, hiszen tapasztalataink szerint az alacsony ár mellett a lakóhelyhez való közelség is fontos szempont” – mondta el a kommunikációs igazgató.
Szavait a Nielsen friss kutatási eredményei is igazolják, hiszen a Tescót négy, jellemzően kisebb boltokat üzemeltető lánc követi a rangsorban. A CBA, a Coop, a SPAR és a Reál, ha kismértékben is, de növelni tudta bevételeit. Közép-Európában sajátosságnak számít, hogy a SPAR kivételével hazai üzletláncokról van szó, amelyek együttesen a teljes magyarországi élelmiszer-kiskereskedelmi hálózat több mint felét képviselik. Hazai tulajdonú láncok hasonlóan nagy forgalmat, illetve piaci részesedést a régió egyetlen országában sem érnek el.
A múlt év nyertesének a négy diszkontlánc számít. A Lidl, a Penny Market, az Aldi és a Profi, a Nielsen adatai szerint az együttesen 39 bolttal bővülő diszkonthálózat 14 százalékkal tudta növelni forgalmát, amely így meghaladta a 430 milliárd forintot. Ennek legfőbb magyarázata, hogy a fogyasztók nemcsak mennyiségben csökkentették fogyasztásukat, de egyre nagyobb teret nyertek az olcsóbb árkategóriába tartozó termékek, amelyek ezen bolthálózatok fő profiljába tartoznak.
Az üzletláncok idei rangsora azt mutatja, folytatódik az élelmiszer-kiskereskedelem koncentrációja. Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen vállalati igazgatója szerint ezt a vásárlói igények határozzák meg. A piackutató fogyasztói kutatásai feltárták: a legtöbb magyar fogyasztó számára az idén a boltválasztás legfontosabb szempontjává lépett elő, hogy egy üzletben megtaláljon mindent, amire szüksége van, mégpedig könnyen és gyorsan.
Egyes piaci szereplőket meglephet, hogy önmagában az alacsony ár nem szerepel a legfontosabb szempontok között, ám az éles versenyben a kedvező ár alapvető elvárássá vált a fogyasztók körében. Olcsóbb vásárlásra tálcán kínálja a lehetőséget a mind több kereskedelmi márkás termék, valamint a növekvő számú promóció – tette hozzá a Nielsen vállalati igazgatója.
A koncentráció jelentős voltát bizonyítja, hogy míg az összes magyarországi élelmiszerüzletből egy százaléknál is kevesebbet képviselnek a hipermarketek, rájuk jut 38 százalék a háztartási vegyi áru és kozmetikum – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából, 31 pedig az élelmiszeréből – mondta el Szalókyné Tóth Judit.
Az immár 14 országban több mint 4300 egységgel jelen lévő vállalat 2009 és 2010 márciusa között több mint 12,3 százalékos szokásos vállalkozási eredményt könyvelhetett el. A fogyasztói bizalom erősödését tapasztalva a társaság azt tervezi, hogy az új üzleti évben világszerte 8,5 millió négyzetméteren nyit áruházakat, ez bő hárommillió négyzetméterrel több a tavalyinál. Terry Leahy, a Tesco vezérigazgatója szerint a nemzetközi gazdasági válság okozta kihívások ellenére a Tesco csoport elérte kitűzött céljait.
„Csoportszinten sikeresen vezettünk be olyan költségstruktúrákat és termékválasztékot, amelyek lehetővé tették, hogy a vásárlók a nehéz időkben még többet spórolhassanak, vagy igény szerint szinten tarthassák vásárlásaikat, és ne szenvedjenek hiányt” – tette hozzá a csoport vezetője.
Az immár 14 országban több mint 4300 egységgel jelen lévő vállalat 2009 és 2010 márciusa között több mint 12,3 százalékos szokásos vállalkozási eredményt könyvelhetett el. A fogyasztói bizalom erősödését tapasztalva a társaság azt tervezi, hogy az új üzleti évben világszerte 8,5 millió négyzetméteren nyit áruházakat, ez bő hárommillió négyzetméterrel több a tavalyinál. Terry Leahy, a Tesco vezérigazgatója szerint a nemzetközi gazdasági válság okozta kihívások ellenére a Tesco csoport elérte kitűzött céljait.
„Csoportszinten sikeresen vezettünk be olyan költségstruktúrákat és termékválasztékot, amelyek lehetővé tették, hogy a vásárlók a nehéz időkben még többet spórolhassanak, vagy igény szerint szinten tarthassák vásárlásaikat, és ne szenvedjenek hiányt” – tette hozzá a csoport vezetője. Őrzi vezető helyét a Tesco -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.