BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

"Nyomul" a Tesco

Megőrizte vezető pozícióját a hazai kiskereskedelmi láncok között a Tesco: a Nielsen piackutató tegnap közzétett ranglistája szerint a brit központú, hazánkban majdnem 180 boltot üzemeltető társaság több mint hat százalékkal tudta növelni bevételét az elmúlt évben.

Üzlethálózatuk ugyanakkor 28 egységgel bővült, 13 hipermarketet és 15 szupermarketet nyitottak. Kétezer új állást teremtettek az elmúlt évben, az idén 1700 munkahely létrehozását célozták meg – közölte Per Bank, a magyarországi Tesco vezérigazgatója.
Iglódi-Csató Judit, a Tesco kommunikációs igazgatója a Világgazdaságnak elmondta: a tervek szerint az idén harminc üzletük nyílik, ezek fele hipermarket, fele pedig a szupermarketek közé tartozik. Utóbbi típusú áruházuk 2008-ban jelent meg a magyar piacon, azóta 19 ilyen egység nyílt. „Ezzel igazodunk a vásárlók igényeihez, hiszen tapasztalataink szerint az alacsony ár mellett a lakóhelyhez való közelség is fontos szempont” – mondta el a kommunikációs igazgató.
Szavait a Nielsen friss kutatási eredményei is igazolják, hiszen a Tescót négy, jellemzően kisebb boltokat üzemeltető lánc követi a rangsorban. A CBA, a Coop, a SPAR és a Reál, ha kismértékben is, de növelni tudta bevételeit. Közép-Európában sajátosságnak számít, hogy a SPAR kivételével hazai üzletláncokról van szó, amelyek együttesen a teljes magyarországi élelmiszer-kiskereskedelmi hálózat több mint felét képviselik. Hazai tulajdonú láncok hasonlóan nagy forgalmat, illetve piaci részesedést a régió egyetlen országában sem érnek el.
A múlt év nyertesének a négy diszkontlánc számít. A Lidl, a Penny Market, az Aldi és a Profi, a Nielsen adatai szerint az együttesen 39 bolttal bővülő diszkonthálózat 14 százalékkal tudta növelni forgalmát, amely így meghaladta a 430 milliárd forintot. Ennek legfőbb magyarázata, hogy a fogyasztók nemcsak mennyiségben csökkentették fogyasztásukat, de egyre nagyobb teret nyertek az olcsóbb árkategóriába tartozó termékek, amelyek ezen bolthálózatok fő profiljába tartoznak.
Az üzletláncok idei rangsora azt mutatja, folytatódik az élelmiszer-kiskereskedelem koncentrációja. Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen vállalati igazgatója szerint ezt a vásárlói igények határozzák meg. A piackutató fogyasztói kutatásai feltárták: a legtöbb magyar fogyasztó számára az idén a boltválasztás legfontosabb szempontjává lépett elő, hogy egy üzletben megtaláljon mindent, amire szüksége van, mégpedig könnyen és gyorsan.

Egyes piaci szereplőket meglephet, hogy önmagában az alacsony ár nem szerepel a legfontosabb szempontok között, ám az éles versenyben a kedvező ár alapvető elvárássá vált a fogyasztók körében. Olcsóbb vásárlásra tálcán kínálja a lehetőséget a mind több kereskedelmi márkás termék, valamint a növekvő számú promóció – tette hozzá a Nielsen vállalati igazgatója.
A koncentráció jelentős voltát bizonyítja, hogy míg az összes magyarországi élelmiszerüzletből egy százaléknál is kevesebbet képviselnek a hipermarketek, rájuk jut 38 százalék a háztartási vegyi áru és kozmetikum – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából, 31 pedig az élelmiszeréből – mondta el Szalókyné Tóth Judit.

Az elmúlt üzleti évben Növelte nyereségét a Tesco csoport

A Tesco áruházlánc csoportszintű, február végével zárult üzleti évében – a benzinkutakat nem számítva – 8,5 százalékos árbevétel-növekedést ért el, valamint 10,1 százalékos bővülésről számolt be az adózás előtti eredményét tekintve.

Az immár 14 országban több mint 4300 egységgel jelen lévő vállalat 2009 és 2010 márciusa között több mint 12,3 százalékos szokásos vállalkozási eredményt könyvelhetett el. A fogyasztói bizalom erősödését tapasztalva a társaság azt tervezi, hogy az új üzleti évben világszerte 8,5 millió négyzetméteren nyit áruházakat, ez bő hárommillió négyzetméterrel több a tavalyinál. Terry Leahy, a Tesco vezérigazgatója szerint a nemzetközi gazdasági válság okozta kihívások ellenére a Tesco csoport elérte kitűzött céljait.

„Csoportszinten sikeresen vezettünk be olyan költségstruktúrákat és termékválasztékot, amelyek lehetővé tették, hogy a vásárlók a nehéz időkben még többet spórolhassanak, vagy igény szerint szinten tarthassák vásárlásaikat, és ne szenvedjenek hiányt” – tette hozzá a csoport vezetője.

Az immár 14 országban több mint 4300 egységgel jelen lévő vállalat 2009 és 2010 márciusa között több mint 12,3 százalékos szokásos vállalkozási eredményt könyvelhetett el. A fogyasztói bizalom erősödését tapasztalva a társaság azt tervezi, hogy az új üzleti évben világszerte 8,5 millió négyzetméteren nyit áruházakat, ez bő hárommillió négyzetméterrel több a tavalyinál. Terry Leahy, a Tesco vezérigazgatója szerint a nemzetközi gazdasági válság okozta kihívások ellenére a Tesco csoport elérte kitűzött céljait.

„Csoportszinten sikeresen vezettünk be olyan költségstruktúrákat és termékválasztékot, amelyek lehetővé tették, hogy a vásárlók a nehéz időkben még többet spórolhassanak, vagy igény szerint szinten tarthassák vásárlásaikat, és ne szenvedjenek hiányt” – tette hozzá a csoport vezetője. Őrzi vezető helyét a Tesco -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.