A korábban tervezettnél egy hónappal korábban készült el a Praktiker huszadik áruháza Esztergomban. A vásárlókat mától fogadó egység az első Praktiker, ahol euróval is lehet fizetni. A cég azért döntött Esztergom mellett, mert a gyorsan fejlődő régióban megfelelő a vásárlóerő, ugyanakkor viszonylag ellátatlan, hiszen a legközelebbi barkácsáruház Győrben, Budapesten és Pozsonyban van – mondta Karl-Heinz Keth, a cég ügyvezető igazgatója, kiemelve, a párkányi hídnak köszönhetően Dél-Szlovákiából is várják a vásárlókat, ezért tették lehetővé az euróval való fizetést is.
A piacról szólva az ügyvezető igazgató elmondta lapunknak, hogy korábban – egészen a karácsonyi szezonig – az árengedményes akciókkal még lehetett gerjeszteni a keresletet, manapság azonban már csak azt veszik meg a vásárlók, amire feltétlenül szükségük van. Másrészt a Szlovákiához közel lévő győri és miskolci Praktikerekben azt tapasztalták, hogy a határon túli vásárlók nem csupán egy-két apróságért jönnek át, így az esztergomi áruház is tisztességes forgalomra számíthat.
A barkácslánc több mint 2 milliárd forintba került, 6600 négyzetméteres új áruházát geotermikus energia fogja hűteni és fűteni. A korszerű rendszer 100 ezer eurós többletköltséget jelentett a cégnek, ez a számítások szerint öt éven belül megtérül. Az esztergomi áruház 65 új munkahelyet teremtett. A Magyarországon már összesen 134 ezer négyzetméternyi eladótérrel rendelkező Praktiker Építési és Barkácspiacok Kft. csupán május végén hozza nyilvánosságra az elmúlt évi eredményét. Karl-Heinz Keth elmondta, hogy a piac tavalyi visszaesése után stabilizálódást, majd a második fél évben a forgalom élénkülését várja. Az első negyedévben ugyanis a vásárlóerő csökkenése miatt a lakosság a még elkölthető pénzt inkább a megélhetéssel kapcsolatos kiadásokra fordította.
A vásárlóerő változása természetesen módosította az egyes termékkörök forgalmát. Így például a kertészeti osztályok még mindig kielégítően mennek, ám a tapasztalatok szerint csak a meglévő kertek fenntartását, megmunkálását, díszítését szolgáló termékek forgalma nőtt. Mindazok eladása pedig stagnált vagy csökkent, amelyek megvásárlása már nagyobb beruházást igényel. A gyenge kereslet mellett viszont továbbra is megfigyelhető az igények emelkedése s a kínai áruk iránti bizalmatlanság – mondta az ügyvezető igazgató. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.