Az online tartalomszolgáltatók már pontosan tudják, hogy az internetezők alapvetően türelmetlenek, a lomha weboldalaktól hamar elpártolnak, a csökkenő látogatottság pedig kézzel fogható bevételkiesést eredményez számukra. A céges weboldalak esetében nincs ilyen közvetlen visszajelzés, talán épp ezért nem kap kellő hangsúlyt a sebesség. Ma már kevesen vitatják, hogy a brandépítés egyik sarokköve a cégek, termékek, szolgáltatások online megjelenése, arról azonban többen megfeledkeznek, hogy egy drágán létrehozott, de mégis lassú weboldal a várt branderősítő hatás helyett inkább türelmetlenséget, elégedetlenséget válthat ki, míg egy működésképtelen site felér egy jól sikerült önlejárató kampánnyal.
Az öngólra szemléletes példával szolgált a Budapest Airport weboldala az izlandi vulkánkitörés miatt hosszú napokra lezárt budapesti reptér április 19-ei újraindításakor. A napok óta bizonytalanságban várakozó tömegek az interneten keresztül próbáltak használható információhoz jutni az induló és érkező járatokról, ám a hirtelen megugrott terhelés miatt a bud.hu egyszerűen használhatatlanná vált. A Medián webDIAG válaszidő diagramján látható narancsszínű időszakokban csak kínosan lassan, míg a piros idősávokban egyáltalán nem lehetett elérni a site tartalmát, ami erős indulatot váltott ki az amúgy is zaklatott utasokban és az aggódó hozzátartozókban.
Még csak az sem szolgálhatott mentségként, hogy a hirtelen jött rohamot képtelenség volt kivédeni, hiszen a hasonló cipőben járó bécsi vagy prágai reptér járatinformációit ugyanebben az időben minden probléma nélkül el lehetett érni. Ez az incidens széles körben rombolta a site tulajdonosának presztízsét, amely negatív visszhang a feldühített tízezrek jóvoltából még hosszú ideig életben maradhat.
A website gyorsaságának biztosítása a mindennapos működés során is kiemelt figyelmet érdemel, különösen azoknál a szolgáltatásoknál, amelyeket az ügyfelek vagy az érdeklődők gyakran és hosszabb ideig használnak. Tipikusan ilyen a lakossági bankok közel két és fél millió felhasználót kiszolgáló online szolgáltatása, az e-bank. A bank menedzsmentje jellemzően nagy gondot fordít a biztonságra, odafigyel a megjelenésre, a kezelhetőségre, ám az e-bank működési sebessége csak abban az esetben kerül képbe, ha a szaporodó reklamáló visszajelzések végül elérnek a vezetéshez. Pedig az évente ötödével növekvő ügyfélkört bosszantó hosszas várakozások, hibaüzenetek, félbeszakadt tranzakciók akár a szolgáltatóba vetett bizalmat is csorbíthatják, ami egy bank esetében a legkevésbé sem kívánatos. Az e-bank szolgáltatások folyamatos monitorozása és analízise feltárja az online tranzakciók kritikus pontjait, rámutat a szűk keresztmetszetekre. Az esetek döntő többségében a háttérfolyamatok átszervezésével és optimalizálásával látványosan javítható a szolgáltatás sebessége és stabilitása, aminek az eredménye elégedettebb ügyfélkör és alacsonyabb üzemeltetési költség.
A brand erősödése vagy a felhasználók elégedettsége látszólag nehezen forintosítható, a website lomha és bizonytalan működése miatt bekövetkező bevételkiesés azonban számos esetben pontosan megbecsülhető. Az e-boltok oldalain hosszasan böngésző, nézelődő látogatók épp úgy nem kedvelik a folyamatos várakozást, mint a hagyományos boltokban sorban álló vevők, a lassú kiszolgálás miatt többen távozhatnak, még mielőtt eljutnának az online vásárlásig. A felesleges kényelmetlenség miatt a bolt potenciális vevőket veszíthet el, jelentős bevételtől eshet el. A webDIAG időben jelez minden olyan üzemi problémát, amely próbára teszi a látogatók türelmét és lojalitását, egyúttal támpontot nyújt a gyors és hatékony átszervezéshez, amellyel megelőzhető a nem szükségszerű bevételkiesés.
A hirdetési piacból élő website-ok esetében különösen fontos a gyors működés, hiszen a netezők a hatalmas kínálatból a leghatékonyabb fogyasztásra törekszenek, amivel nem egyeztethető össze a felesleges várakozás. A lassulás csökkenő látogatottságot, szűkebb célcsoport-elérést, kisebb hirdetési bevételt jelent. A weboldalak gyors működése ma már alapvető elvárás, nem véletlen, hogy az elérési sebességet már a Google is beépíti a rangsoroló algoritmusába, a vánszorgó website-ok jóval hátrébb fognak kerülni a találati listákban.
Általánosságban kimondható, hogy a weboldalak sikerében érdekelt menedzsment jól teszi, ha az elérhetőségről és megbízhatóságról több forrásból is tájékozódik. Elsősorban külső szolgáltatók független, objektív mérési statisztikáira érdemes támaszkodni, amelyek legfőbb funkciója épp a problémák minél hatékonyabb feltárása, a valós működési sebesség megmutatása közérthető és jól áttekinthető formában. Az internet folyamatosan gyorsuló világában egyre többen fogják megtapasztalni, hogy aki lelassul, az elbukik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.