Az Európai Unió államainak közlekedési hatóságai 2010. április 19-én megegyeztek a légtérbe kerülő vulkáni hamu repülésbiztonsági értékelésének egységes rendszeréről. Az Eurocontrol áramlásszervező központja (CFMU) a vulkáni hamu koncentráció alapján az európai légteret repülésbiztonsági szempontból magas kockázatú, alacsony kockázatú és kockázatmentes területekre osztja, és erről hat óránkénti frissítéssel tájékoztatja a tagállamok közlekedési hatóságait. A magas kockázatú légterekbe való berepülés tilos, míg az alacsony kockázati besorolású légterekben – a kockázat ismeretében – a pilóták és a légitársaságok saját felelősségükre közlekedhetnek.
2010. április 20-án a vulkáni hamu koncentrációja a magyar légtérben nem érte el a repülésbiztonsági szempontból magas kockázatúnak minősítettekét, így a HungaroControl tegnap 10 órától feloldotta a magyar légtérre korábban elrendelt repülési korlátozást.
A HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat által, saját adatforrásokból készített forgalmi statisztika alapján tegnap a magyar légiforgalmi irányítók 153, a Ferihegyi repülőtérre érkező és onnan induló gépet, valamint 545, a magyar légtéren átrepülő gépet irányítottak. Az elmúlt évek statisztikái alapján ez egy átlagos áprilisi légi forgalom kb. 40%-a.
Az előrejelzések alapján a magyar légtér vulkáni hamu koncentrációja továbbra sem éri el a magas kockázatú minősítést, így újabb korlátozásra a mai napon várhatóan nem lesz szükség.
A HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat az Országos Meteorológiai Szolgálat munkatársaival is folyamatosan egyeztet a levegő aktuális vulkáni hamu koncentrációjáról valamint a várható szélmozgásról, és azonnal beszámol majd a várható intézkedésekről.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.