A hiperszónikus repüléssel a hatvanas évek óta foglalkoznak a katonai fejlesztők, az eredmények azonban eddig enyhén szólva is kiábrándítóak voltak: egy-két másodpercre sikerült megközelíteni a 4 000 km/h-s álomhatárt.
A műszaki problémát az jelentette, hogy a hangsebesség ugyan még elérhető lökhatásos/turbinás motorokkal, a hiperszónikus sebesség azonban nem, sőt, semmilyen más, forgó alkatrészes hajtóművel sem.
Maga a WaveRider is a rakétahajtóművek továbbfejlesztéséből született – sebessége azonban lényegesen felümúlja a hadrendbe állított rakétákét.
Ha sikerül megoldani földi indítását–érkezését, a polgári alkalmazásában hatalmas lehetőségek rejlenek. A Los Angeles–New York repülőút akár félórásra is rövidülhet – írja tegnapi számában a Los Angeles Times.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.