A roncsautóprogramok befejezésével csökkenni kezdett az európai járműgyártók profitja. A Crédit Agricole Corporate and Investment Bank elemzői szerint ilyen körülmények között felértékelődnek a kontinensen kívüli piacok. A roncsprémiumprogramok legfőbb haszonélvezői a kicsi, kis fogyasztású tömegautókat gyártó márkák. Kiemelkedik közülük a FIAT Group Automobiles (FGA), amelynek üzemi eredménye például az idei első negyedévben 352 millió euróra emelkedett. A CA-CIB 2010-re 50 milliárdot meghaladó forgalommal és 1,1-1,2 milliárd euró nettó értékesítési árbevétellel számol az autógyártónál.
A személyautók és kishaszonjárművek európai piacán a legnagyobb növekedést a Renault SA érte el, a csoport bevételei pedig még az elemzőket is meglepték. A társaság első negyedéves, 9,07 milliárd eurós árbevétele 28,4 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.
Ugyancsak nyertesen kerülhet ki a válságból az európai piacvezető Volkswagen, amelynek idei első negyedéves csoportszintű üzemi eredménye 848 millió euróra emelkedett az egy esztendővel korábbi 312 millióról. A CA-CIB várakozásai szerint a csoport idei üzemi eredménye 25 százalékkal nő a tavalyi 2,4 milliárd euróhoz képest. A társaság várakozásai alapján az idén az európai eladások várható visszaesése ellenére – amelyet szerintük nem tudnak ellensúlyozni a növekvő amerikai és feltörekvő piaci értékesítések – az üzemi eredmény meghaladja a 2009-es 1,9 milliárd eurót. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.