Az EBITDA (kamat-, adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredmény) 119 millió euróra nőtt 80 millióról, a bevétel 7 százalékkal 664 millió euróra emelkedett. A cégcsoport árbevétele 7 százalékkal, 663,7 millió euróra emelkedett az idei év első három hónapjában. Az EBITDA marzs a reklámpiac gyengélkedése ellenére javult 18 százalékra ez előző évi 13 százalékról. A nehézségek ellenére a kiadó 12,3 százalékkal, 299 millió euróra emelte reklámbevételét.
Első ízben fordult elő, hogy a digitális média üzletág 160 millió eurós bevétellel megelőzte a belföldi folyóirat kiadás forgalmát, főként felvásárlások révén. Organikusan 8,4 százalékkal növekedett a digitális média üzletág, a felvásárlásokat is figyelembe véve 50 százalékos volt a bevételnövekedés.
A kiadó folytatta a külföldi terjeszkedést és számos akvizíciót hajtott végre a digitális szegmensben. A külföldön generált árbevétel 31,1 százalékkal, 157,8 millió euróra emelkedett. Az Axel Springer így teljes árbevételének több mint 23 százalékát a külpiacokon szerzi meg. A nyomtatott sajtó üzletág bevételei pedig stabilizálódtak.
Dr. Mathias Döpfner, az Axel Springer elnök-vezérigazgatója az eredményeket kommentálva úgy fogalmazott: rekordot döntött a kiadó az első negyedéves eredmények tekintetében. A vártnál jobb számokra reagálva a cég április 20-án felemelte a teljes üzleti évre vonatkozó kilátásait. Az Axel Springer jelentős bevételnövekedésre számít ebben az évben és úgy látja, hogy a csoportszintű EBITDA növekedése jócskán felülmúlja majd a korábban prognosztizált 10 százalékot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.