A Grepton Zrt. Application Management szolgáltatásai egy olyan piaci igényre adnak választ, melyet a legtöbb IT cég nem lát vagy ha lát is, nem tudja rentábilisan megvalósítani - áll a társaság közleményében.
Az Application Management szolgáltatások a gyakorlatban eredményesen egészítik ki a rendszerüzemeltetés folyamatát, a rendszerekben található fejlesztési hibák – SLA keretek között történő – hatékony orvoslásával. Megszokott, hogy az IT folyamatokat dolgoz ki és precízen működő apparátust állít fel a rendszerek üzemeltetésére ill. az üzemeltetési hibák elhárítására, ugyanakkor merőben új, hogy a rendszerek szoftverfejlesztési hibáinak orvoslására is hasonló megoldást alkalmaz. Az élesben üzemelő rendszereknél minden esetben figyelembe kell venni minden rendszer elemet, mint a hardvert, operációs rendszert, és az operációs rendszeren futó dobozos és egyedi alkalmazásokat is. Ez utóbbira ezidáig nem láttunk hatékony, jól működő megoldást, de a Grepton Application Management (Application Support) szolgáltatásai a Grepton Service Center részeként segítséget nyújtanak ehhez is, mindezt természetesen a bevált módszertanokat alkalmazó (ITIL, MOF) alapokon.
A Grepton Zrt. szerint az egyedi fejlesztési rendszerek legnagyobb kockázatát az jelenti, hogy az élesbe állítást követően viszonylag gyorsan elfogynak az olyan szoftvertechnikai szakemberek, akik valós tudással rendelkeznek az alkalmazás belső működéséről, továbbfejlesztési lehetőségeiről. A Grepton ellátja ezeket a feladatokat és az alkalmazás gazdájaként folyamatosan gondozza, fenntartja a szükséges tudást. Az Application Management szakértők segítséget nyújtanak a rendszerek technikai lehetőségeinek feltárásában, finomításában és a szükséges kisebb módosítások, továbbfejlesztések (change request-ek) elvégzésében. Az ügyfelek szempontjából nem áll fenn az a veszély, hogy a hozzáértő szakember elmegy a cégből, nincs meg a dokumentáció és így elvész a tudás. Helyette igénybe veszi a Grepton szakemberei segítségét.
A rendszereket az Application Management elsősorban mindig üzemeltethetőségi, továbbfejleszthetőségi és üzleti érték szempontjából vizsgálja. Ezen szemlélet hatékony segítséget nyújthat a projektek megvalósításnál, ahol mint külső minőségbiztosító, alkalmazásgazdai szempontból ellenőrizhetők az elkészülő vagy félkész termékek. Ezen tevékenységét az elkészült rendszer üzemeltetése során is folytatja, és ún. proaktív tevékenységek keretében folyamatosan gyűjti, értékeli az egyes – a támogatási körbe tartozó – alkalmazások üzemeltetési, továbbfejlesztési információit és javaslatokat teszt a rendszerek hatékonyságának megtartása, növelése érdekében.
A társaság úgy véli, hogy az ügyfelek felismerték, hogy a jelenlegi recessziós időkben milyen anyagi előnyökkel jár, ha rendszerek támogatását és a szükséges módosításokat nem a belső (drágábban fenntartott) szakembereikre bízzák, hanem szolgáltatás alapon végeztetik el, és a saját erőforrásaikkal inkább a cégük core funkcióira és azok továbbfejlesztésére, további piaci részesedések megszerzésére koncentrálnak. A tavalyi évben a nagyobb beruházásokat a vállalatok leállították, így a projektek száma is jelentősen megcsappant. A napi működéshez szükséges változásokat, változtatásokat azonban el kellett végezni, melyre költséghatékony megoldást kínált a társaság Application Management szolgáltatása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.