A tavalyig kormányzó keresztény-szocdem nagykoalíció még elvetette a megakamionok engedélyezését, megtartotta a jelenleg Európa-szerte érvényben lévő 40 tonnás felső határt. A szállítmányozó cégek számára azonban roppant vonzó az óriási járművek használata, mivel azok 20 százalékkal több árut tudnak elfuvarozni, mint a jelenlegi legnagyobb kamionok.
A Die Welt úgy tudja, januárban 100-150 óriáskamion jelenhet meg (egyelőre kísérleti jelleggel) a német utakon. A mostani legnagyobb járműveknél hat méterrel hosszabb kocsikat egyelőre legfeljebb 44 tonnára engedik megterhelni, hogy biztosan elkerüljék az utak és a hidak károsodását.
A környezetvédők mellett a német autóklub, az ADAC is ellenzi a 60 tonnás terhelést, mert félti az úthálózatot. Szóvivője azonban úgy nyilatkozott, hogy tudják, a kísérletet nem képesek megakadályozni. Annyit azonban szeretnének elérni, hogy ne csak az autópályákra korlátozzák a próbaüzemmódot, hiszen a kisebb utakon derülhet ki igazán, jár-e komoly károkkal a megajárművek megjelenése.
A szuperkamionokról készült képgalériát itt megtekintheti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.