A kizárólagos képviseleti jogot a Saab importőr, a Polar Mobil Kft. kapta meg. Amint Andrew Prest, a társaság ügyvezető igazgatója lapunknak elmondta, az Isuzu teherautóit és buszait nem, csupán az egytonnás, platós furgonjait fogják értékesíteni ősztől.
Ezzel a 11. márka jelenik meg a magyar pick-up piacon, amely nagyon megérezte a válságot: amíg az elmúlt év első öt hónapjában 1374 ilyen járművet helyeztek forgalomba, addig most május végéig csupán 545-öt. Pedig az általában négy ajtós, ötüléses pick-upok népszerűsége abban rejlett, hogy haszonjárműnek minősülnek, így nem terheli a regisztrációs adó, ugyanakkor a vevő visszaigényelheti az áfát is.
Az Isuzu nem ismeretlen hazánkban, bár az elmúlt évben csak öt kapott rendszámot a tavaly előtti 51 után. A balatonfüredi Globe-Carex Kft. ugyanis 2007 végétől az olasz Isuzu importőrtől kapta a kocsikat, és az volt a terv, hogy évente 200-300 kocsit adnak el az egyébként rendkívül robusztus járművekből.
A kizárólagos képviseleti jog azzal az előnnyel is jár, hogy jó 10 százalékkal alacsonyabb árral lehet dolgozni, így az Isuzu árban is versenytársa lehet a Toyotának és a Mitsubishinek – emelte ki Andrew Prest.
További részletek a holnapi Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.