Ez azt jelenti, hogy a többség forgalma – a válság ellenére – növekedett vagy stagnált, de nem billent negatív irányba. A WebShop-Experts Kft. felméréséből egyértelműen kiderült, hogy azok az áruháztulajdonosok, akik a fejlesztés mellett döntöttek – legyen az kismértékű vagy egészen drasztikus átalakítás – legalább 9 százalékos növekedést realizálhattak a forgalmukban.
A konverziós mérőszámok követése már nem mondható ilyen hatékonynak. A válaszadók negyede ugyanis nem tudja mekkora a konverziós rátája, vagyis azt, hogy 100 látogatója közül hány vásárol ténylegesen, vagy iratkozott fel hozzá.
Az áruház életkora és a konverziós ráta összefüggésével kapcsolatban sokan azt gondolnák, hogy minél idősebb az áruház, annál magasabb a konverziós rátája. Állításukat a felmérésből kapott adatok alá is támasztják, ám a képet árnyalja, hogy koránt sem olyan nagy a különbség, mint azt gondolni lehetne: a legfiatalabb és a legidősebb áruházak átlagos konverziós rátája közti különbség ugyanis „ledolgozható”, hiszen mindössze 0,36 százalékról van szó.
Vajon a tranzakciós értékek is ilyen közeliek? Nem egészen: az egyéves, vagy annál fiatalabb áruházak átlagos tranzakciós értéke feleakkora, mint az öt évnél idősebbeké. Előbbiek esetén ez az érték 15 472, míg utóbbiak esetén 31 894 forint. Úgy tűnik tehát, hogy a hosszabb ideje az e-kereskedelmi színtéren működő áruházak nagyobb bizalmat élveznek a vevők részéről, hiszen többet is hagynak a kasszánál. Ez a tendencia igazolódik az átlagos napi látogatottságot illetően is, hiszen az 5 éves vagy annál idősebb áruházak négyszer annyi látogatót tudhatnak magukénak, mint a legfiatalabbak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.