Bár a döntés már régen megszületett az áthelyezésről, a napokban veszélybe került az olaszországi gyártás terve, mert a szakszervezetek nem mentek bele a vezetés által kért feltételekbe. Ezután a cég vezetése az olaszországi gyár bezárását helyezte kilátásba.
A Fiat eredetileg azt tervezte, hogy a Nápoly közelében lévő pomiglianói üzemet 700 millió eurós beruházással fejleszti, és a Fiat Pandák gyártását odatelepíti Lengyelországból. Cserébe a dolgozóknak azt kellett vállalniuk, hogy hosszabb lesz számukra a munkaidő: napi kettő helyett három műszakban, egy héten hat napon át kell dolgozniuk.
A vezetés és az érintett öt szakszervezet közül négy elfogadta a feltételeket a hét végén tartott utolsó egyeztetésen, és valószínű, hogy a keddi aláírás idejére az ötödik érdekképviseleti szervezet is belemegy a módosításokba.
A Pomiglianóban lévő üzem a Fiat öt olaszországi gyárának egyike, ahol ötezren dolgoznak, és tavaly 35 ezer autót állítottak elő. A Fiat tervei szerint a gyár kapacitását évi 280 ezerre akarják növelni. Az üzemben Alfa Romeókat is gyártanak.
A társaságnál idén januárban jelentették be, hogy 2011 végén bezárják a szicíliai Termini Imeresében lévő Fiat-gyárat.
A Fiat a kormány nyomásának engedve vállalta, hogy jelentősen növeli belföldi gyártását, holott a külföldi üzemek produktívabbak, mint a hazaiak: az öt olaszországi gyár 22 ezer dolgozóval 650 ezer autót állít elő évente, a lengyelországi Tychy üzem 600 ezret 6.100 emberrel, a brazil gyár 730 ezret 9.400 dolgozóval.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.