Az új szabályozás, amely arra kényszeríti a finanszírozó intézeteket, hogy a futamidő legkésőbb az autó 11 éves korában lejárjon azért nem ijeszti meg a használtautó-kereskedőket, mert már egy hét-nyolc éves kocsinak is olyan alacsony a piaci értéke, hogy a megvásárlása fedezhető egy három-négy éves futamidejű finanszírozási konstrukcióval. Arról nem is beszélve, hogy manapság az autók négyötöde készpénzért kel el – mondta Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke a Világgazdaságnak.
Hasonló véleményen van Horváth Zoltán, a legnagyobb használtautó-kereskedő hálózat, a Weltauto igazgatója, aki szerint nemigen szokott előfordulni a használt gépkocsik piacán három-négy évnél hosszabb futamidő, arról nem is beszélve, hogy ennyi időn belül általában amúgy is túladnak az egyre korosabbá váló járműveken. A szakember úgy tudja, igen sok 11 évnél idősebb kocsi cserél gazdát, de jellemzően magánforgalomban és nem kereskedőkön keresztül.
A Weltauto hálózatában az idén értékesített járművek átlagéletkora 5,5 év volt. Közülük legnagyobb számban a 2008-as és 2005-ös évjáratú modellek szerepeltek, amelyek együttes aránya elérte a 27 százalékot. A tízévesnél idősebb kocsik ugyanakkor az idei teljes forgalom 11 százalékát tették ki.
Az első negyedévben még ment a használtautó-piac – csupán 5 százalékkal kevesebb kocsi váltott tulajdonost, mint tavaly március végéig –, mostanra azonban itt is visszaesés tapasztalható. Sok függ ugyanakkor a kereskedés helyszínétől: Budapesten és környékén nyilván sokkal több új és használt autót lehet eladni, mint vidéken, ugyanakkor az árvíz miatt a borsodiaknak egyéb gondjuk is van, mint hogy kocsit cseréljenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.