BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Húsz jégkrémből csak kilenc kiváló - Teszt

A Kosár magazin júniusi számában a jégkrémeket tesztelte. Összesen húsz termék vizsgázott, közülük 9 kiváló, 7 jó, 3 közepes 1 pedig még megfelelt minősítéssel.

A termékeket úgy válogatták össze a szakértők, hogy a legkülönfélébb ízesítések és bevonók kerüljenek terítékre. A csoportosítás alapját a Magyar Élelmiszerkönyv szolgáltatta.

A jégkrémeket több osztályba sorolják aszerint, hogy milyen alapanyagokat használhatnak fel a gyártásukkor. A legmagasabb minőségű ezek közül a tejjégkrém, amelyhez kizárólag tejből származó alapanyagokat használhatnak – ilyen termékkel nem találkoztak itthon a Kosár magazin tesztelői. Vásároltak viszont négyféle tejes jégkrémet, ezek esetében a gyártáshoz nemcsak tejet, hanem tej eredetű fehérjét is felhasználhatnak.

Az egyszerűen jégkrémnek nevezett termékek gyártásakor a felhasznált fehérje és a zsiradék eredetére nincs kikötés, tehát lehet keményített növényi zsír, növényi eredetű fehérje is. Nem csoda, hogy ez a kategória fordul elő leggyakrabban a polcokon. A vizes jégkrémek külön csoportot képviselnek, ezek elkészítésekor sem zsiradékot, sem fehérjét nem használnak.

A vizes jégkrémek csoportjának győztese (Fruttare) 7 százalék ananászt tartalmazott. Ebben a csoportban találkoztak bírálóink a leggyengébb minőségű termékkel (Klorolki Narancs és eper ízű jégkrém), amelynek ízében leginkább a víz, illetve jég dominált.

A „sima” jégkrémek mezőnyében hatan (a Grandessa két, valamint a Magnum Gold, a Regal Delight, az Algida és a Cornetto egy-egy terméke) kiválóan szerepeltek. A tejes jégkrémek első helyezettje szintén egy Grandessa lett, de egy Sport jégkrém ugyancsak kiváló minősítést kapott. Az árak alapján a Grandessa három terméke és a Regal Delight tűnik a legjobb választásnak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.