Szánthó Balázs, a Media Markt koncepciómenedzsere a korábbi labdarúgó világ- és Európa-bajnokságok, valamint az olimpia előtti tapasztalataik alapján elmondta: a nagy sportesemények előtt a televízió osztályokon nagyjából háromszor annyi készüléket értékesítenek az ilyen szempontból semleges időszakokhoz képest. A mostani eladások is ezt a tendenciát támasztják alá - fűzte hozzá, és a VB kezdete előtti néhány napban számítanak a legnagyobb forgalomra, ilyenkor a televízió-osztályok forgalma a karácsonyi szinttel vetekszik.
A koncepciómenedzser szerint a legtöbben az esemény előtt szánják rá magukat a vásárlásra, az esemény közben már csak kevesen szereznek be új tévét.
A legtöbben azok vannak, akik az első lapostévéjüket veszik meg ebben az időszakban, és hagyományos képcsöves tévéjüket cserélik le egy modern készülékre. Ugyanakkor egyre szélesebb az a réteg, amely a pár éve vásárolt plazma vagy LCD-tévét cseréli le újabb technológiás és nagyobb tévére. Ezenkívül sokaknak fontos a sportesemények alatt a családi béke megőrzése, ezért ilyenkor szerzik be a család második tévéjét, hogy ne legyen vita a távkapcsoló miatt - fejtette ki Szánthó Balázs.
Elmondta: továbbra is a 82 centiméter képátlójú LCD tévéből adnak el a legtöbbet,de dinamikusan növekszik a 107 centiméter és az e fölötti kategóriák forgalma. A várakozásoknak megfelelően a foci vb a LED technológiás készülékek előretörését hozza, a 2010-es modellek legalább 20 százaléka LED tévé.
Az Euronics-nál is egyre nagyobb érdeklődésről számoltak be, amelyet szerintük elsősorban az elmúlt félév technológiai változásai - LED tv, 3D LED tv, digitális földi sugárzás elindulása - okoznak. Balogh Beáta marketingvezető elmondta: a 2010-es labdarúgó világbajnokságot már HD minőségben közvetíti a televízió és bizonyos szolgáltatóknál már három dimenzióban is elérhető lesz a foci, így sokak számára nem tisztázott ezeknek a szolgáltatásnak az elérhetősége, így egyre többen érdeklődnek a lehetőségekről.
A tévék forgalma egyelőre néhány százalékkal nagyobb az átlagosnál, de az Euronics-nál - az előző évek tapasztalatai alapján - arra számítanak, hogy az emberek többsége az események kezdetekor indul el vásárolni - mondta Balogh Beáta. Hozzáfűzte: az előző vb és a pekingi olimpia alkalmával is csak az esemény kezdetekor nőtt meg a forgalom, ahogyan idén is.
A Euronics üzleteiben az elmúlt hónapokban tovább folytatódott a LED tv-k térnyerése, a legtöbbet a 82 centiméter képátlójú készülékekből adtak el, de megnőtt a kereslet a 127 centiméter képátlóval rendelkező tv-k iránt is. Az áruházak akciókkal, játékkal, kibővített választékkal és kedvezményes hitelkonstrukciókkal is ösztönzik a vásárlókat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.