Járműértékesítés. Magyarországon is van már hivatalos importőre a japán Isuzu márkának. A kizárólagos képviseleti jogot a Saab-importőr Polar Mobil Kft. kapta meg. Mint Andrew Prest, a társaság ügyvezető igazgatója lapunknak elmondta: az Isuzu teherautóit és buszait nem, csupán az egytonnás, platós furgonjait értékesítik majd.
Ezzel a 11. márka jelenik meg a magyar pick-up-piacon, amely nagyon megérezte a válságot: míg az elmúlt év első öt hónapjában 1374 ilyen járművet helyeztek forgalomba, addig ez év május végéig csupán 545-öt. Pedig az általában négyajtós, ötüléses pick-upok népszerűsége abban rejlett, hogy haszonjárműnek minősülnek, így nem terheli a regisztrációs adó, ugyanakkor a vevő visszaigényelheti az áfát is.
Az Isuzu nem ismeretlen hazánkban, bár tavaly csak öt kapott rendszámot a tavalyelőtti 51 után. A korábbi forgalmazó, a balatonfüredi Globe-Carex Kft. 2007 végétől az olasz Isuzu-importőrtől szerezte be a kocsikat. Eredetileg évente 200-300-at akartak eladni a rendkívül robusztus járművekből.
Az első teljes jogú importőr, a Polar Mobil ősszel kezdi meg a forgalmazást hét-nyolc kereskedésben, és azt szeretné, hogy jövőre 200, három év múlva pedig – amikorra 12-14 értékesítési pont lesz – akár 400-500 Isuzut is értékesítsenek a magyar piacon. A kizárólagos képviseleti jog azzal az előnnyel is jár, hogy jó 10 százalékkal alacsonyabb árral lehet dolgozni, így az Isuzu árban is versenytársa lehet a Toyotának és a Mitsubishinek – emelte ki Andrew Prest.
Noha a Polar hazánkkal együtt 9 kelet-európai országban képviseli a Saabot, az Isuzu a legtöbb környékbeli országban már kiválasztotta partnerét. Így a budapesti cég csupán Bulgáriában és a volt Jugoszlávia országaiban bővítheti a hálózatot.
A svéd márka nemrégiben kezdte újra a munkát, miután az első negyedévben a tulajdonosváltás miatt állt a termelés. Így a tavalyi első öt hónapban értékesített 105-tel szemben az idén mindössze 56 új Saab került az utakra. A trollhattani gyár ez évi termelési terve 55-60 ezer darabról szól, jövőre meg akarja haladni a százezret az új tulajdonos, a holland Spyker Cars NV.
A magyar piacon az első öt hónapban mindössze 17 391 személygépkocsi kapott rendszámot, 49 százalékkal kevesebb, mint tavaly. Májusban javult a helyzet, mert a 3428 darabos forgalomba helyezési szint csak 25 százalékkal marad el a bázistól, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete azonban kiemeli: személyautót továbbra is alig vesznek magánszemélyek. A piacon a céges, illetve a flottaeladások dominálnak. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.