BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megint lefelé tart az EU autópiaca

Az unióban 1,9 százalékkal, az EFTA országok adataival együttesen pedig Európában 2,3 százalékkal bővült öt hónap alatt a forgalomba helyezett személyautók száma. Más kérdés, hogy a májusi adatok ismét ijesztők, hiszen a harminc országban 9 százalékkal kevesebb kocsi kelt el, mint egy évvel korábban.

A kontinens szakmai szövetsége, az ACEA szerint a nemzeti autócsere-programok kifutása utáni helyzetet tovább rontják a gazdaságot ért kihívások. Pedig márciusban még 11 százalékos volt a piacbővülés az elmúlt év harmadik hónapjához képest. Aztán jött a görög válság, valamint az izlandi vulkánkitörés miatti légtérzár, és egyszeriben megfordult a trend.

Így tehát májusban csupán 1,1295 millió új autót regisztráltak az EU-ban. Ráadásul, míg korábban a németek voltak a legnagyobb autóvásárlók, most náluk a legnagyobb – 35 százalékos – a visszaesés. A nagy piacok közül Franciaországban 11,5, Olaszországban 13 százalékkal kevesebb jármű került az utcákra. (Jegyezzük meg: a görögök által vásárolt 12 ezer személykocsi a tavalyi májusi adat felét sem éri el.) Jó hír viszont az iparágnak, hogy Spanyolország – 44 százalékos bővülés eredményeként – hosszú idő után először lépte át az egyhavi százezres értékesítési szintet májusban, Nagy-Britanniában pedig 13 százalékkal több, 153 ezer autó kapott rendszámot.

Régiónkban, csak Csehország és Szlovénia növelte eladásait. Hazánkban és Romániában egyaránt közel 25 százalékos a viszszaesés, viszont Szlovákiában már 42 százalékkal kevesebb autót adtak el. Igaz, még így is 4930 kocsi talált gazdára, míg nálunk nem egészen 3400. DK

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.