Az unióban 1,9 százalékkal, az EFTA országok adataival együttesen pedig Európában 2,3 százalékkal bővült öt hónap alatt a forgalomba helyezett személyautók száma. Más kérdés, hogy a májusi adatok ismét ijesztők, hiszen a harminc országban 9 százalékkal kevesebb kocsi kelt el, mint egy évvel korábban.
A kontinens szakmai szövetsége, az ACEA szerint a nemzeti autócsere-programok kifutása utáni helyzetet tovább rontják a gazdaságot ért kihívások. Pedig márciusban még 11 százalékos volt a piacbővülés az elmúlt év harmadik hónapjához képest. Aztán jött a görög válság, valamint az izlandi vulkánkitörés miatti légtérzár, és egyszeriben megfordult a trend.
Így tehát májusban csupán 1,1295 millió új autót regisztráltak az EU-ban. Ráadásul, míg korábban a németek voltak a legnagyobb autóvásárlók, most náluk a legnagyobb – 35 százalékos – a visszaesés. A nagy piacok közül Franciaországban 11,5, Olaszországban 13 százalékkal kevesebb jármű került az utcákra. (Jegyezzük meg: a görögök által vásárolt 12 ezer személykocsi a tavalyi májusi adat felét sem éri el.) Jó hír viszont az iparágnak, hogy Spanyolország – 44 százalékos bővülés eredményeként – hosszú idő után először lépte át az egyhavi százezres értékesítési szintet májusban, Nagy-Britanniában pedig 13 százalékkal több, 153 ezer autó kapott rendszámot.
Régiónkban, csak Csehország és Szlovénia növelte eladásait. Hazánkban és Romániában egyaránt közel 25 százalékos a viszszaesés, viszont Szlovákiában már 42 százalékkal kevesebb autót adtak el. Igaz, még így is 4930 kocsi talált gazdára, míg nálunk nem egészen 3400. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.